Nu är jag nyfiken på….

…vilka som är här inne och deltar i vår allra första Cyber Crop!

Jag tycker att det skulle vara skojigt om ni som deltar skriver en liten kort kommentar, och berättar lite kort vem ni är och gärna lämnar länk till er blogg, i det här inlägget. Då kan vi alla kika runt i era bloggar och låta oss inspireras ytterligare!  =  )

Självklart finns det ett eller annat skoj som väntar på att lottas ut bland er som hakar på…   ;  )  …och jag kan ju även nämna att vi kommer att leta efter förstärkningar till vårt team hela veckan lång. Så ta chansen att visa upp dig lite extra om du är sugen på detta.

Såå…inget att förlora och allt att vinna, eller hur?

// Sophia

36 kommentarer

Filed under Cybercrop, Kommentarsutlottning, Kurrebo / Sophia, Nyfiken på...

36 responses to “Nu är jag nyfiken på….

  1. Ja, jag kan ju inte låta bli att inspireras av alla era fina utmaningar (4 klara redan) så ni är varmt välkomna in till mig och kika runt. Och jag ÄLSKAR kommentarer😉
    http://kattizscrapp.blogspot.com/
    Jag är en scrappberoende 33 åring från Östergötland som hållt på i snart 2 år. Och testar gärna på allt jag kan hitta😉 lo, kort och alter är allt lika roligt.
    Vill passa på och tacka för en jätterolig CC och gratulera 2-åringen.
    Så välkomna in.
    Kram Kattiz

  2. Jag har hittat till er roliga CC. Har än så länge hunnit med tre bidrag, påbörjat ett fjärde rent fysikt och ett antal till i huvudet …🙂

    Är en 35-årig boråsare som pysslat med scrapbooking och kortmakeri i ca fyra år. På sistone har det blivit mest kortmakeri, men gör även LOer och altrar lite då och då.

    Min blogg finns på:
    http://ullespyssel.blogspot.com/

    Grattis på 2-års dagen!

    /Ulle

  3. Grattis på 2-årsdagen!
    Vad många roliga utmaningar ni har😀

    Nu är jag klar med första bidraget. Ska fota försöka foto i dagsljus så slipper jag justera färgerna i Photoshop😉
    Ska se om det blir fler, men det tror jag.
    Min blogg är:
    http://scrappyzzelochmat.blogspot.com/

    Kram
    MarieG

  4. Hej!
    Jag hittade hit tack vare er roliga CC, har bara fått till ett bidrag än, men har fler idéer, får se om jag lyckas få tid att genomföra dem.

    Är 27 år och har två små barn, jag driver även http://www.oppioscrapbooking.se. Så det finns mycket som konkurerar om min scrapptid, men ibland ryker några timmars nattsömn för att det är så kul att scrappa😀

    Välkomna in och kika i min blogg om ni vill. http://oppio.blogg.se
    /Caroline

  5. Hejsan,

    Heter Helene Siermans men kallar mig Nick på scrapforum. Har just hittat hit och påbörjat ett bidrag. Får ser om jag hinner med något mer… Ni hade ju massor roliga utmaningar..

  6. Hej och hallå!

    Även jag har hunnit med några bidrag och satsar på nåt mer. Är jätteskoj med CC och kul att ni vill fira eran ”födelsedag” med detta. Roliga och inspirerande tävlingar har ni kommit på med. *tummen upp*

    Kram från Martina alias Mimic. Scrapgalen 27-åring från Småland.🙂

  7. Hej!
    Cattie här! 33:ig norrköpingsbo som desperat i både ekorrshjulet och livspusslet försöker hitta lite Egen-tid å få klippa å klistra i källaren…;-)…Jag smög upp i lördagsnatt när familjen somnat för jag bara var tvungen att utmana mig själv med 5-band-utmaningen…Lycklig när jag äntligen blivit klar och hyfsat nljd med mitt kort inspg jag att jag gjort ett Julkort isf Grattiskort!? Well, well, på’t igen!🙂

    Min blog äro:
    http://www.cattiegirl.blogspot.com

    Kram
    Cattie

  8. Hej svejs=)
    Jenny heter jag, nick jenny/e.j.m. Brinner som er andra för denna makalöst roliga hobby. Så ofta jag kan boar jag in mig i min scraphörna och bara njuter. Är nog en allt i allo vad det gäller scrap, gör layouter, kort och altrar.
    Har hunnit med tre stycken alster i denna CC, skall börja att ladda upp dem i min blogg ikväll/morgon. Hoppas på att hinna med några fler utmaningar.
    Men vi får se vad jag hinner med.

    Min blogg hittar ni här.
    http://jennys-kreativasida.bloggagratis.se/

    Kom jätte gärna på besök, jag sätter på lite cyber kaffe=D

    //jenny/e.j.,m

  9. Hejsan
    Mitt namn är Marita men på nätet blir det snojbi.
    Har väl hållit på med kort sedan 2007 -2008 .

    Jag vet inte om jag har någon speciell stil men jag gillar iallafall blommor och pärlor och vill helst inte ha för mycket grejs på mina alster, ibland blir det mer än vad jag hade tänkt mej från början.
    Jag gillar att vara med i tävlingar av olika slag.
    Jag håller på med alster till några av era utmaningar men har inte lagt upp dem på bloggen ännu.
    Här hittar ni min blogg
    http://www.snojbi.blogspot.com

    Kramis

  10. Ja hittade era utmaningar i går och har legat sjuk så jag har inte gjort något bidrag än men jag hoppas jag ska hinner göra något iallafall😀
    super kul..😀

  11. Hej!
    Jag heter Inger men kallar mig Ingba på nätet. Jag började scrappa för 3 år sedan alldeles innan jag blev allvarligt sjuk och scrappandet hjälpte mig under sjukdomsperioden och sedan dess är jag fast. Jag scrappar både LO och kort men altrar sällan.
    Här finns min blogg:
    http://ingbas.blogg.se/
    kram Inger

  12. Hej!

    Camilla heter jag men kallas Milla och MIlla80 på nätet.
    Har hållt på med scrappandet sen jag väntade vår dotter hösten 05.
    Är en 31 årig norrlandstjej med sambo, vovve och 2 barn samt ett tredje på väg!

    Skapar både lo:s, kort och altrar, kan som inte rkigt välja vad jag tycker är roligast🙂 Skapar även i olika format såsom 9×9, 12×12 och olika former på kort m.m

    Min blogg hittar ni här: http://milla80sblogg.blogspot.com/
    Så Välkommen in och titta, blir väldigt glad för kommentarer🙂
    Kram Milla

  13. Jag heter Nelle, kallar mig för Hobbydraken på nätet. Mamma till 3 små killar, gift med en Fredrik och matte till 2 busiga katter. Jag fann denna underbara hobby i ordets rätta bemärkelse 2007, men mina första kort gjorde jag 2004 fast då visste jag inte att det var scrapbooking jag höll på med😀 Är nog mest en kortmakare, men även alter och LO:s blir det mellan varven.

    Tittar in här titt som tätt och har klurat på utmaningarna sedan i helgen och idag har jag äntligen tid till att köra igång – yay!

    Ni får gärna ta en sväng in i min blogg under tiden jag försöker åstadkomma några bidrag i mitt scraprum😛 Lämna gärna en kommentar eller två om ni hittar något inspirerande🙂
    http://hobbydraken.blogspot.com/
    Kram, Nelle

  14. Hej! Jag heter Ulrika men kallar mig Yena på nätet. Jag har pysslat hela mitt liv men varit mer inriktad på kortmakeri sedan ca 4 år tillbaka. Stämpling och färgläggning är det jag tycker är roligast men att testa nya tekniker är det som driver mig framåt.
    Jag har gjort klart ett bidrag till CCn men fler är på gång.
    Ta gärna en koll i min blogg. Jag har lagt ut mina alster där i ett par år nu så det finns mycket att titta på. För egen del tycker jag det är kul att faktiskt se hur mycket jag utvecklats.
    Jag önskar alla en kul CC-vecka!

  15. Christin heter jag, Umenorskan är mitt nätnamn. Har hunnit med ett bidrag så långt, hoppas det blir flera.
    Min blogg: http://umenorskan.blogspot.com/

  16. Christin heter jag, men kallar mig Umenorskan på nätet – jag är norska och bor i Umeå…
    Har så långt bara hunnit med ett bidrag, men hoppas på flera. Ni får gärna hälsa på i bloggen.
    http://umenorskan.blogspot.com/

  17. Hej!
    Jag heter Jenny (Jennsan på forum) och är 25 år! Jag har scrappat från och till sedan 2005, men mer konstant och aktivt de senaste åren.
    Jag älskar pysselträffar och cybercrops, och av den anledning hittade jag även hit till denna mysiga sida!
    Jag har gjort en hel del av utmaningarna redan nu och det finns fler som jag vill göra (har semester denna vecka, så detta var perfekt planerat!).

    Jag har bloggen http://inmyscraproom.blogspot.com och är en av ett helt gäng som driver sidan http://tvattstugescrapparna.blogspot.com

    Grattis till era 2 år! =)

  18. Hej!
    Emelie heter jag (mli eller mli4), och jag är en 24-årig mamma”ledig” tvåbarnsmamma som när tiden räcker till gärna scrappar bilder med mina två små sötnosar (8 månader och 2.5 år)😀 Jag har precis (och då menar jag precis-precis😉 ) upptäckt distressernas underbara färgläggningsvärld, så just nu är det nästan bara stämplade motiv och distress refiller som gäller när det kommer till kortmakeriet! Är ju bara såå kul!
    Jag har inte prioriterat bloggandet nu sedan lill-tjejen kom till världen, utan har istället valt att lägga de få stunder som funnits av ”egentid” på själva scrappandet. MEN nu när våran lilla ”bebbe” till våran stora förvåning helt plösligt inte är nån bebis längre så är mina förhoppningar att bloggandet ska bli mer frekvent också. Men vissa nyproducerade grejjer finns faktiskt upplagda i bloggen. Så kika mer än gärna in i mitt kryp-in!
    Vill tacka så hemskt mycket för denna härliga CC!! Än så länge har det bara blivit ett bidrag, men jag hoppas på att hinna med att göra många fler… Ni måste vara jätte nöjda med alla tävlingar, de sätter verkligen igång skaparlusten! Kreativt kluriga på ett bra sätt, jättekul!
    Vill förstås också passa på att gratta er på födelsedagen… GRATTIS!! Känns lite extra kul med tanke på att just Scrapptorget var den första scrapp-bloggen som jag började följa S-L-A-V-I-S-K-T, då jag var scrapnybörjare 2009😀 Tänk va tiden går fort när man har roligt!
    Massa grattiskramar,
    Emelie

  19. Grattis på 2-års dagen!😀
    Jag är en pysseltokig 30-årig norrländska som papperspysslar för att ladda batterierna och unna mig själv något som jag älskar att göra! Det blir mest layouter och kort, men även något altrat ibland. Jag tycker om att inspireras av utmaningar och skisser och hoppas hinna med flera av de roliga utmaningarna i cybercropen!🙂
    Jag kallar mig linaliten på nätet och min blogg hittar man här: http://linaliten.blogg.se

  20. Jag är här! Jenny heter jag, kallar mig Jeja på nätet, och jag har hittills laddat upp bidrag till en utmaning, men jag hoppas hinna göra några fler innan veckan är slut.

    Stort grattis till scrapptorget, och tack för att ni fixar en så kul CC!

  21. Jag är också med!:) Helen heter jag och kallas för Hegu. Många roliga utmaningar är det och jag har hittills hunnit med tre och en halv…men hoppas hinna med måååånga fler. Jag har ännu inte bloggat mina layouter men ska fota dem i morgon och blogga.

    Vill ni läsa mer om mig så titta in på min blogg…
    http://helenskreativarum.blogspot.com/

  22. Jag gillar verkligen utmaningarna ni har att bjuda på!!! Är sugen på att skapa till allihop men med små barn får man prioritera🙂
    Hittills har jag hunnit med att scrappa platt men det kommer mer!

    Älskar att färga och kleta enligt mina scrap-vänner och det stämmer nog. Mer av mina alster kan man hitta på wanels.blogspot.com

    Välkomna in på en titt!

  23. Roligt med CC! förhopningsvis hinner jag med flera utmaningar(har gjort en) Jag heter jenny men går med alias jenny154. Jag har scrappat i ett år och älskar det! Mest Lo men det blir mera kort. Jag tror inte att jag har en stil, det blir blandat, kanske inte skrikiga färger. Här är min blogg
    http://jennyspysselhrna.blogspot.com/
    Jag har endel som jag inte har bloggat som kommer nångång!? men nya alster finns. Grattis till 2 år!. Ni har fått till kluriga utmaningar måste jag säga men jättekul! nu ska jag klura vidare….

  24. Vilka roliga utmaningar!! Jag har hittills hunnit med fyra stycken och tänkte blogga dem under kvällen. Helen Heter jag men kallas för Hegu. Jag älskar allt som har med scrapbooking att göra. Vill du läsa mer om mig så titta in på min blogg…

    http://helenskreativarum.blogspot.com/

  25. Vilka roliga utmaningar! Jag har hittills hunnit med fyra stycken men hoppas hinna med många fler…

    Jag heter Helen men kallas för Hegu. Jag älskar allt som har med scrapbooking att göra! Vill ni läsa mer om mig så välkomna in på min blogg…

    http://helenskreativarum.blogspot.com/

  26. Många kuliga utmaningar! Har hunnit färdigt med ett litet kort och har två LOer påbörjade och åtminstone ett kort till i tankarna🙂 Anne heter jag och kallar mig även anneh på olika forum. Jag började med LOer nån gång 2008. På sistone har det nästan bara varit kort och digitala stämplar men är just nu helt inne i mixed media världen, mentalt i alla fall, har inte hunnit skapa så mycket…:) Jag är som en hårddisk, lagrar och lagrar, insuper information och inspiration…länge innan jag gör nåt konkret =0) Men jag håller på med en kletig och kladdig sak just nu. Det tar lite tid att måla lager på lager och torka o så….=0)

    Ha en trevlig fortsättning på veckan och CCn!

  27. Hej!
    Mitt nick är ”La Vikinga” lite för anonymiteten på nätets skull, men annars heter jag charlotta och bor i Stockholm och scrappar helst färgglada layouter. Började lära mig göra kort när Scrapparazzi öppnade upp på Södermalm där jag också gjorde mitt första minialbum.
    När jag inte scrappar så jobbar jag med språk och juridik. Och så gillar jag att promenera om vädret är vacker som idag (annars sitter jag gärna inne med en kopp te…)

    Jag har precis börjat på mitt första alster i CC:n, men jag är annars en trogen läsare och har deltagit i flera av era utmaningar! Nu hoppas jag hinna med flera kort och LO:s innan söndagen!

  28. Hej,
    Har precis bloggat mitt första bidrag så jag passar på att lämna en kommentar här också. Är en 34 årig kortmakare som bor i Göteborg. Gör mina kort på kvällarna och dagtid älskar jag att pyssla tillsammans med barnen.

    Vill passa på att tacka för en fantastisk blogg och en grymt inspirerande CC!

    Titta gärna in på min blogg:
    http://www.linnskort.blogspot.com

    Kramar
    Linn

  29. Är inne och kikar. Har skrivit ut alla utmaningar men är inte säker på om jag hinner delta. Firar själv denna helg och jag tror inte gästerna uppskattar om jag försvinner iväg för att scrappa på lördag kväll😉

  30. Grattis till 2 år!!🙂
    Jag heter Nina och är en 33 årig norska som bor utanför Göteborg.
    Upptäckte denna härliga hobby julen 2005, och har varit fast sedan dess. Med fyra barn i åldrarna 3 till 11 år, en massa aktiviteter och jobb- är det väldigt varierande hur mkt egentid man hinner med😉 Då är det inspirerande att hitta roliga utmaningar, och jag får x-tra lust att sätta mig i scraprummet.
    Ett bidrag har jag hunnit med såhär långt, så det kanske inte blir så många, men jag hoppas få gjort något/ några till🙂
    Tack för jätteroliga och inspirerande utmaningar!

    Kram Nina
    http:// ninashobbyblogg.blogspot.com

  31. Det är jag som e maiden!🙂
    Jag lyckades göra två utmaningar förra helgen å nu är det ju helg igen så jag hoppas på att hinna minst två till!🙂

    Jag är en ”pysslande skogalen hårdrocksmamma” å ni e varmt välkomna in till mig; http://www.maidens.nu.

    Nu ska jag ta tag i nästa skojsiga utmaning!
    Kram

  32. Grattis till två år🙂
    Det är en bra och rolig CC som ni har lagt upp,
    jag hade tänkt göra flera av era utmaningar
    men har bara hunnit med en, får se om det kan bli någon mera.

    Annars scrappar jag både kort och LO och lite andra aslter emellanåt.
    Jag gillar att ha många saker på mina alster och det tar ofta tid för mig
    att färdigställa dom, fast det är ju själva skapandet som är det roliga🙂

    Här hittar ni mig:
    http://olsi.blogg.se/
    en scrappande kattägare från Hälsingland.

    Ha en trevlig helg alla // Lisa

  33. Åh, så roligt med så många som deltar!😀

  34. Catarina heter jag men kallas Cattis på nätet och irl. Har scrappat i många år nu och är totalt fast! Roliga och inspirerande utmaningar har ni lagt ut men jag har bara hunnit med några få, inte så många som jag hade velat….kanske jag hinner med en till imorgon. Och imorgon ska här fotas. Kameran har varit med min äldsta son på Gotland, men kommer hem imorgon igen😀 Ni är varmt välkomna att kika in till min blogg!
    http://kathis.blogg.se/
    Kram/Cattis

  35. Tjohoo!!
    Katja hetar jag men kallar mig för MezzaNotte på nätet. Namnet kommer från mina alvtröjor som jag har. Snart firar jag 1 år som scrappare och har upptäckte hur fantastisk kul detta är. Jag har numera den stora förmånen att undervisa i skolan och jag scrappar med mina elever. Veckans höjdpunkt är att skapa tillsammans med morgondagens scrappare.

    Har gjort några alster och ska försöka hinna med ett par till under dagen.
    Gillar bäst att skapa i vintage romantisk stil. Men jag provar och exprimentar för fullt. Gillar att lära mig nytt…Gillar att ha mycket dekos på mina alster…. mist e en annan favorit.

    kika gärna in hos mig:
    http://mezzanotteskapar.blogpot.com

    kram kram

  36. Så, nu har jag äntligen bloggat och lagt kommentarer till mina bidrag. Det blev i alla fall fem stycken. Det var så många roliga och ispirerande utmaningar så jag har en massa idéer i huvudet som jag inte hunnit med att göra. Lite frustrerande när tiden inte riktigt räcker till men desto mer härligare och avkopplande när man väl får sätta sig vid skrivbordet och börja härja runt bland alla pysselprylar.

    Grattis på 2-årsdagen, tack för en härlig CC och välkommen att titta runt i min blogg:
    http://alsalster.blogg.se

    http://alsalster.blogg.se

Kommentera

