Välkomna till Scrapptorgets första CC!

Hej och välkomna!

Scrapptorget fyller 2 år och vi firar med en CC!
Tävlingarna pågår från idag, 15/10 till 23/10 kl 23.59.
ALLA alster ska vara nygjorda för den här CCn och bidragen lägger ni upp i era egna bloggar med en direktlänk som kommentar till rätt tävlingsinlägg.

Frågor, funderingar och allmänt trevligt CC-snack samlar vi som kommentarer till det här inlägget som också kommer ligga överst under veckan som kommer.

Här nedan hittar ni en pdf med alla utmaningar samlade

Pdf. Scrapptorgets CC 15-23/10

Vi längtar efter att se era skapelser!

/Scrapptorget

62 kommentarer

Filed under Cybercrop, Scrapptorget

62 responses to “Välkomna till Scrapptorgets första CC!

  1. Weeeeeeeeee!🙂
    Lördagskvällen är räddad!!
    Kram

  2. Det här ska verkligen bli kul! När det gäller utmaning 2 om att scrappa platt så kommer jag behöva lägga löst fotografi på. Har ”bara” en svartvit som jag dessutom nästan gjorde sönder när jag provade cardstock i den vid ett tillfälle (den tar helt enkelt inte så tjocka papper). Skulle vilja kolla om det är ok att använda flera lösa fotografier så länge de läggs platt på den i övrigt platt LOen (dvs att jag inte lägger fotografierna i lager på varandra)?

  3. Det tror jag nog, om du som sagt inte lägger de i lager på lager, MEN för säkerhetsskull får Annika svara på det!

    • Lösa foton är ok! Eftersom att alla ska kunna vara med, även om man inte har en bra skrivare!! Ibland kan det passa att scrappa utan foto, men jag hör till dem som gärna har foto och inte äger någon färgskrivare. Så Det är helt ok med foto! Men fotomattan får du måla/rita på bakgrunden!😉 Om du vill ha en, vill säga! Lycka till! Jag är så nyfiken på vad ni hittar på!

  4. Kathleen

    Får man bara vara med om man har en blogg? Har själv ingen så jag kan inte länka, känns lite trist om man inte kan delta pga detta!=(

    /Kathleen

    • Kathleen: du är välkommen att maila in ditt alster på scrapptorget@gmail.com. Skriv tävlingens namn och nummer i ämnesraden så att vi lätt kan koppla ditt bidrag till rätt tävling. Och skriv gärna en kommentar på rätt tävlingsinlägg att du mailat ditt bidrag så kan vi inte missa det🙂 Det ska bli så spännande att se vad du skapar! /M

  5. Vilka härliga utmaningar, här skall scrappas under veckan=)

    //jenny/e.j.m

  6. Veckan är räddad!! Jippie:)

  7. Tack för PDFen! 2 alster skapade nästan 3, har inte hittat rätt typsnitt till Titel! annars är den typ klar!!

  8. Härligt att ni är på gång! Vi ser fram emot att få se alla ljuvliga bidrag =)

  9. Pia

    Bra jobbat michaela!! heja heja!

  10. Vilka roliga utmaningar, men jag har några frågor. Är det bara Lo:er som gäller i tävling 1 och vad definerar ni som bling dvs är det glittrigt eller metallit?

    • Kul att du gillar våra utmaningar! Japp, det är layouter som gäller i tävling #1, och som bling är det glittrigt som gäller dvs. stickles, glitter, rhinestones osv. Bra att ni frågar!

  11. Kul att flera är på gång! Ska bli såå spännande att se vad ni hittar på!🙂

  12. Vilka underbara utmaningar ni bjuder på, det här ska verkligen bli superspännande!! Har inte lyckats påbörja skapandet än, men sitter i startgroparna nu;) Har en liten fråga innan jag börjar, i tävling 7: använd 3 stämplar, får man använda någon/några utav de tre olika stämplarna flera gånger, eller ska det vara exakt 3 (olika) stämplade motiv punkt? Alltså, är lite svårt att förklara hur jag menar, men till exempel: får man göra ett bakgrundspapper genom att stämpla en stämpel flera gånger på vanlig cardstock (1 motivstämpel), sedan ha en annan stämpel tex valfri magnolia som färglagt motiv (då är vi uppe i två stämplar totalt), och sen använda en datum stämpel (totalt 3 stämplar)? Eller ska de endast vara tre olika motiv stämplade max en gång var:) Oj, blev långt det här!
    Gillar att ni valt att ha CC:n över två helger! Tack för härlig inspiration!
    /Mli

    • Sophia

      Roligt att du gillar utmaningarna och är på gång!
      Du får använda tre olika stämplar och valfritt antal gånger. Så att göra egen bakgrund av den ena är en god ide.
      Kika på min LO med en stämpel som ramar in journalingen genom att upprepas två gånger.
      Såå…kör hårt du! ; )
      // Sophia

      • Tack för ditt snabba svar!
        Hur kunde jag missa det, gick tillbaka o kollade igen nu. Tyckte att jag redan detaljstuderat alla era fina alster, men inte tillräckligt bevisligen, förlåt! Nu ska här scrappas😀

  13. Hejsan vilka roliga utmaningar! en fråga bara, den där pdfen hittar jag inte, jag är inne på aktuella tävlingar och där står att man ska klicka på texten nedan men inte hittar jag den….känns lite dumt att fråga

  14. jag såg nu på framsidan pdfen

  15. Pia

    Så bra att du hittade pdf:en! Den ligger i det här inlägget, längst ner… om någon missat det ytterligare!🙂

  16. Åh va kul…😀
    men forstod ja rätt om jag ska lägga upp mina länkar här? eller var?
    är lite trött så ja har svårt fatta *ler*

  17. Gills digitala stämplar som stämplar?

    • kurrebo

      BRA fråga Anne.
      Jag tycker som så att man självklart får använda sig v digitala stämplar om så vill. Finns ju en uppsjö både fina, coola och roliga sådana. Så kör på med digitala stämplar du om du önskar! = )
      // Sophia

  18. Två frågor till🙂 Utmaningar 1, 2 och 11: Är det uteslutande LO som gäller? Inga kort eller alter? Utmaningen med klet och kladd samt white space: Kan jag delta med alter, typ canvas…?

  19. Pia

    Anne: Tävling 1: Är layouter,,, inget annat. De övriga får de andra svara på!

  20. Pia

    Anne: I tävling 1 får digistämplar användas… Sophia får svara för sin utmaning!🙂

  21. Tack för svaren Pia och Kurrebo!

  22. Vilka härliga utmaningar ni har fått till!
    Får man göra ett kort till tävling nummer 11? =)

  23. Åh va kul med en CC – det va så längesen jag deltog i en och det känns otroligt skönt att man har lite tid på sig. Superbra att den är över två helger!! Utmaningarna är både kluriga och roliga på samma gång – har skrivit ut pdfen och ser fram emot att sätta igång när jag kommer hem. Detta är precis vad jag behöver för att komma igång med scrappandet igen! Stort Grattis oxå till era två år! Kram Emmeli

  24. Jag vill gärna vara med i tävlingen scrappa platt vet inte om denna layout godkänns men jag hoppas så😀

  25. Jag hoppas detta är rätt ställe för min fråga… Tävling nr 3, när det gäller bling… Vad räknas som bling? Och måste blinget alltså ha endast de tre färgerna som finns i färgpaletten eller får blinget vara andra färger?

    • Som ”bling” räknas det som är glittrigt som t.ex stickles, glitter, rhinestones osv. HELST ska det vara i färgerna i paletten men det är ok om det kanske skiftar lite i någon angränsande färg =)

  26. vilka roliga utmaningar! Tack för en fin crop!!

  27. Hejsan,
    skapa platt. får man sy och göra mönster med symaskinen om man inte använder tråd?

  28. Hejsan tjejer!
    På ”Dubbelt upp av allt” räknas det om man sätter ett mönstrat papper på framsidan och ett på insidan? Eller måste båda sitta på framsidan?

  29. I pdf filen står det att man skall maila in sitt bidrag t(skapa mera), den som man skall göra egna dekorationer. I tråden står det att man skall länka, vilket gäller?

    //jenny/e.j.m

  30. Åh, vilka roliga utmaningar. Varför har jag inte mer tid!!!
    Tre bidrag är bloggade och jag hoppas hinna med några fler under dagen. Hoppas ni får en skön söndag!🙂

  31. Jag läste tydligen inte allt i den sista utmaningen…bonusutmaningen.😉 Man skulle leta i denna blogg efter alster som inspiratörerna har gjort…Jag gjorde ju inte det utan var in och kikade i Nennes blogg och liftade en därifrån. Det var när jag skulle ladda upp den som jag såg att det stod i denna blogg. Och det var så ni menade? Vet inte om Nenne har gjort den till scraptorget, isåfall borde det vara ok. Men måste nog kolla det först!🙂

    • Du har fattat helt rätt, det är här i vår blogg ni ska kika runt! Men är det något Nenne har gjort till Scrapptorget är det självklart helt ok!!!

  32. Nää…kollade och det var det ju förstås inte…Får ladda upp de andra layouterna nu istället😉

  33. Då var jag klar! Hann med 4 st bidrag, fast ett blev fel, så 3 st har jag lagt in här nu. Det är bra att man har en vecka på sig…så kanske man ändå hinner med några utmaningar. Hade det inte varit fullt upp i helgen med andra kuligheter så kanske det hade blivit mer. Men tack för en rolig och inspirerande CC och Grattis till 2-åringen!😀

  34. Tack för en otroligt rolig och inspirerande CC! … och grattis till de två åren!

  35. Carina Å

    Tusen tack för en jätterolig och inspirerande CC! Jag hann tyvärr bara med tre bidrag men får känna mig nöjd ändå. Mkt annat stod på agendan denna veckan bla en make som ville fira sin 40 årsdag och då fick scrappandet ge vika! Mvh/Carina Å

  36. Måste bara tacka för en verkligen rolig och inspirerande CC! Superkul!!! Nästa år, till 3-års CC’n (!?) kommer lugnt {minst!?} en semesterdag planeras in för att verkligen hinna med allt man vill! :-))))
    Kram
    //Cattie

  37. Tack så mycket för en jätterolig cc!! jag hann med hela 8 bidrag, många för att vara jag. Det var bra att man fick en hel vecka på sig:-)

  38. TACK för en härlig CC med måååånga härliga utmaningar.

  39. Oj, det blev lite svettigt i slutet för att hinna med de sista två bidragen. Men nu är de bloggade.
    Tack för en inspirerande cybercrop!🙂

  40. Tusen tack tjejer för en inspirerande CC. Jag tyckte det var jättebra att det fanns så många utmaningar att välja på, önskar jag hunnit fler än 5 bidrag🙂

  41. Tack så mycket för en superinspirerande CC! Roliga och kluriga utmaningar🙂 Gillar att ni lagt cc’n över två helger, då man ofta är uppbokad på helgerna. Nu fanns både helg och vardag att ta av🙂
    Kram Nina

  42. Mia

    Även jag bockar och bugar för många spännande utmaningar. Ser fram emot nästa.🙂

Kommentera

