Tävling 5: Dekorera mera!

Klockan har slagit 13.00 och det är dags för mig att presentera mitt bidrag till vår födelsedags-CC!

I den här tävlingen skall du skapa en LO på valfritt tema och valfri färgsättning, men! Du får inte använda dig av några färdiga dekorationer! Alla dekorationer som klär ditt alster skall, på något sätt, vara handgjorda av dig! Alltså: inga knappar, ingen spets, inga band, inga färdiga tags, inga färdiga bokstäver, inga köpta blommor… Och så vidare. Istället kan du till exempel göra blommor av papper, stansa ut bokstäver, du kan göra spets av bårdstansat papper, egna knappar av lera etcetera… Du får naturligtvis stansa ur papper och använda dig av detta. Likaså är mist och glitterlim okej att använda och du har fri tillgång till papper. När du mailar in en bild på ditt alster vill jag även ha en kort beskrivning av dina dekorationer och av hur du har gjort dem.

Söta Annika inspirerar med en LO där hon använt toalettpapper för att skapa en blomma

Så… Hur mycket vågar du gå lös i ett kreativt sammelsurium av egengjorda dekorationer?

Vinnaren röstas fram av oss i teamet och vinsten är inget mindre än det här härliga kitet:

Du länkar ditt alster till det här inlägget, senast den 23 oktober klockan 23:59!
Lycka till!

Kram
Kajsa

11 kommentarer

Filed under Cybercrop, Inspiration, Kajsa, Layouter, Scrapptorget, Tekniktips

11 responses to “Tävling 5: Dekorera mera!

  1. Marie Malmström

    Jag var inte så kreativ i mina handgjorda dekos, har använt kantatans, blomstans, cuttlebug till rubriken och pearl maker att göra pärlor med.

    http://tvattstugescrapparna.blogspot.com/2011/10/handgjorda-dekorationer.html

    /Marie

  2. Här kommer mitt bidrag med egengjorda blommor, spets/band, pärlor och mycket mer🙂
    http://kattizscrapp.blogspot.com/2011/10/scrapptorgets-cc-utmaning-5.html

  3. I inlägget under finns också en tutorial hur jag gjort metalblomman och i morgon kommer en med hur jag gjort de andra blommorna av kaffefilter ifall någon är nyfiken.

  4. Nu har jag också gjort ett bidrag med egentillverkade dekorationer🙂

    http://inmyscraproom.blogspot.com/2011/10/dekorera-mera.html

    /Jenny

  5. Mia

    Och så min layout med egengjorda dekorationer. =)

    http://joggemia.wordpress.com/2011/10/20/frihet/

  6. Nu har jag varit inne och kollat på alla era bidrag, och jag säger bara: WOW! Jag är imponerad! Jag fick massor av kreativ skaparglädje – tack för det!😀

  7. Mitt bidrag, handgjorda blommor, mist och en gren med löv samt ett figurklippt foto på vår dotter.

    http://jennys-kreativasida.bloggagratis.se/2011/10/23/6510900-utmaning-nr-5-dekorera-mera/

Kommentera

