Månadstävling Oktober

Välkommen härliga färgsprakande höst! och med ny månad kommer en ny tävling!

Vi vill hylla alla härliga höstfärger genom ett färgtema på tävlingen men med toner av Halloween! Dessutom vill vi att ni altrar något denna månad – alltså inga kort eller layouter – BARA alter, antingen altrar du en färdig burk eller ask som du har hemma eller så viker du en egen! Det finns mängder att sidor därute i cyberrymden med mallar och beskrivningar på askar att vika själv – Belle’s printables, Mirkwood designs och så klart Splitcoast stampers, eller så har du kanske en egen cool idé som du kan använda?

OK – är ni med? Här kommer vår härliga färgskala: (OBS! att du inte måste använda alla färgerna, MINST TVÅ – helst fler. Dessutom är vitt/biege frifärger som du kan använda om du måste).

Denna månad är det ett hemligt scrappaket i potten som du gärna vill vinna!

***

Jag, Nenne, älskar att vika mina egna små askar och boxar och den här varianten är superenkel att vika:

Jag har använt orange och svart som min bas men här och där skymtar även lila och grön till min halloween godisask, förra året gjorde jag tre stycken sådana här till barnen och HÄR hittar ni tutorial till dem om ni vill testa den!🙂

 ***

Nu är det ER tur!

* Skapa något ALTRAT (vik själv eller klä in en färdig ask)

* Använd FÄRGTEMAT: orange, lila, grön, svart (minst två)

* Maila ditt bidrag till scrapptorget@gmail.com (500×500 pxl) senast ONS 20 oktober, märk mailet med ”oktobertävling”.

* Designteamet röstar fram en vinnare till ett härligt, hemligt vinstpaket!

Har ni frågor, lämna gärna en kommentar här så svarar vi så fort som möjligt! Lycka till!

***

4 kommentarer

Filed under Alter, Månadstävling, Nenne

4 responses to “Månadstävling Oktober

  1. Underbar box, älskar nya idéer😉 Blivit inspirerad, tack.

  2. Pingback: Teamet tolkar Oktobertävlingen – del 1 | ScrappTorget

  3. Pingback: Äppeltema « Annikas kreativa sida

  4. Jag som nyss färdigställt mitt bidrag och trodde att deadline var på onsdag den här veckan…😛 Ja ja. så kan det gå!🙂

Kommentera

