Roolz goes Prima med Scrap-Perra..

Ja, jag (Roolz) fick ett jättefint kit ifrån Scrap-Perra, som jag ska inspirera med idag.. Det innehöll bl.a. papper ifrån Primas nya pappers-serie ”Printery” och kraft glassine-papper ifrån Tim Holtz..

***

Så här såg då det underbara kitet ut:

***

Det här bakgrundspapperet hade en sån fin text uppe i hörnet, så jag ville göra en LO med det som titel.. det står ”I love you-remembering these special moments with you”. jag skrynklade kraft glassine-papperet och drog över det med en stämpeldyna. sen rev och sydde jag lite på det,  för att få ett ännu mer slitet uttryck..

De här papperen har  massa fina bilder på sig, som är lätta att klippa ut och använda som dekos..

  

***

Min första tanke när jag såg de här papperen, var att de skulle passa utmärkt som washi-tejp.. så, sagt och gjort.. jag tog mig en rulle packtejp och skred till verket.. måste erkänna att jag tokgillade resultatet.. =)

För er som undrar hur jag gjorde kan jag tala om att det är superlätt! Ta en genomskinlig tejp. tejpa på valfritt mönstrat papper.. lägg i blöt och gnugga bort ALLT papper ifrån tejpen.. låt torka.. voilá..

***

Jag har verkligen fastnat för att göra lite enklare kort, utan massa dekorationer på.. å då passar ju den här underbart fylliga pappersserien alldeles utmärkt.. alfabetsarket är dessutom väldigt användbart, då det innehåller flera olika typer av alfabet, i flera olika färger, på samma ark.. 🙂

***

Ibland när man skär till sina kortbaser blir det små CS-bitar över.. å de är ju perfekta till lite mindre kort, att sätta i en blombukett kanske?

Dessa är ju också lätta att få till med lite spillbitar, journalingkort eller små bandstumpar kanske..

***

Ja, det var allt jag hade att visa för idag. Ett stort tack till Scrap-Perra för att jag fick skapa med det här mysiga kitet..

//Roolz

2 kommentarer

Filed under Inspiration, Kort, Layouter, Roolz, Scrap-Perra

2 responses to “Roolz goes Prima med Scrap-Perra..

  1. Kajsa

    Ååhhhh vilket fint kit!😀 *dreggel*

  2. Underbart kit du fick Roolz….och vad massa underbart läckra alster du skapat med det! Tokgillar LO’n och din id’e med att göra egen washitejp! Måste jag testa snarast….

Kommentera

