Två nästan likadana kort..

Jag (Roolz) har börjat att göra allt mer kort och idag ska jag visa två som jag gjorde häromdagen.. Vi har precis bytt programansvarig på min skola och då var det avtack  av den som slutat och välkomnande av den nya.. å såklart ville jag ju få göra korten till dom.. jag hade en tanke om att jag ville göra två nästan likadana kort, men med olika text på.. så här blev dom då:

 

Stämpeln är embossad direkt på det mönstrade papperet och alla papperskanter är ruggade och slitna.. fläck-stämpeln kommer ifrån Tingtura Design och är en av mina favoriter.. Blommorna har fått lite vit akrylfärg på sig, för att få ett mer shabby-aktigt utseende..

Eftersom korten skulle överlämnas personligen, så behövde jag ju inte ta hänsyn till att de skulle klara posthanteringen.. och då gick det ju alldeles utmärkt att ha lite mer volym på kanterna..  :)  insidan är ganska enkel, med en omvänd distress-ruta, lite stämplar och några linjer med en brun penna..

 

Ja, det var allt för mig idag.

//Roolz

Lämna en kommentar

Filed under Inspiration, Kort, Roolz, Scrapptorget

Kommentera

