Kajsa presenterar sig

Hallåj!

Kajsa heter jag, men jag kallar mig Amalaja på de flesta forum och jag är en sjukt stolt DT-medlem i Scrapptorgets glada gäng sedan augusti 2011! Det här är mitt första DT-uppdrag ever, så det är inte utan att man har lite pirr i magen…

Till yrket är jag gymnasielärare och jag undervisar i svenska, historia och filmkunskap. Jag lever med sambo, dotter, hund och katt strax söder om Hufvudstaden och hit flyttade jag 2006 – något jag inte har ångrat en sekund! Jag älskar Stockholm!

Jag har pysslat på olika sätt under hela mitt liv, och scrappat har jag gjort sedan 2005. Det är länge, kan tyckas, men intensiteten har varit minst sagt varierande och stundvis har jag nästan varit på väg att lägga ner allt… Men, det kan jag ju inte för scrappandet är själarensning för mig; jag scrappar för att jag behöver det och för att fingrarna annars skulle klia sönder. Jag älskar decos av alla de slag men kanske framförallt döskallar – jag letar alltid efter söta små skallar! I övrigt gillar jag bokstäver, form och färg och jag river gärna kanter. Annars vet jag inte om jag kan definiera min stil på något särskilt sätt. Dock älskar jag att testa nya saker och en snygg skiss går jag igång på rejält, även om jag är usel på att själv rita dem.. Jag har börjat ge mig på en del altered och har även några framtida idéer, men det är framförallt LOs som är min grej; kort gör jag så sällan att de kort jag väl har gjort under min livstid nog skulle gå att räkna upp rätt enkelt.

När jag inte pysslar så busar jag loss med dottern eller hunden, alternativt kikar på film, läser en god bok eller donar lite extra med jobbet – läraryrket kan vara det bästa yrke man kan ha!

Tyvärr så saknar jag för närvarande ett bildredigeringsprogram på min dator, då sambon nyligen installerat om den… En presentations-LO kommer dock så fort jag bara kan få till det!

Mail: kajsa.grusell [a] gmail.com

Hemsida: http://kajsasvra.wordpress.com


7 kommentarer

Filed under Kajsa, Layouter, Scrapptorget

7 responses to “Kajsa presenterar sig

  1. Pingback: Titta här! « Kajsas vrå

  2. Välkommen in i gänget!

  3. Varmt välkommen Kajsa!🙂

  4. Kajsa

    Tack, tack, tack!😀

  5. Varmt välkommen in i gänget! Skall bli såå kul att ha dig med!

Kommentera

