Kurrebo <3 Vilda Stamps

Hej, hej…!

Lördag och vi är redan inne i September…förstår inte hur dagarna kan springa förbi så snabbt! Idag är det väldigt många av mina scrappkompisar som är på övernattnings-scrappträff i Enköping. Tyvärr kunde inte jag vara med den här gången, men jag hoppas att de har det riktigt kul!

Istället skall jag roa mig med att bla visa er lite av det jag skapat med två superfina stämplar ifrån Vilda Stamps. Det är inte fy skam det heller, haha.

Det första jag gjorde var ett kort med både det söta glasögonbarnet och, den så passande, texten ”Du är min ögonsten”.

Motivet färglade jag med distresser och vattenpensel innan jag stansade ut med spellbinder. Likadant gjorde jag med texten…stansade ut med spellbinder menar jag.   =  )   Dessutom mistade jag pappret med texten för att få den färg jag ville ha. Lite rivna kanter där det sticker fram ett annat papper, en enkel blomma och blad samt några utstansade små fjärilar fick fullborda kortet.

Bjuder såklart på en lite närmare titt på motivet och texten…

Nästa alster blev en rätt enkel LO med enbart textstämpeln. Tycker att det är så lätt att glömma bort att man faktiskt kan använda sina stämplar på mer än enbart kort! Med den här texten var det dock väldigt enkelt att hitta ett passande fot, haha. Fem barn som jag har, så finns det gott om foton på mina ”ögonstenar”!  ;  )

Skar ner ett mönsterpapper litegrann på ena ledden, stansade med en vacker Martha Stewart-punch på två sidor. Bestämde var fotot skulle sitta och lät sen den embossade texten bli ett eget litet blickfång i den nedre delen av LO’n.

När jag sen skulle ha några blommor att balansera upp det hela med, så insåg jag att jag inte hade några som mtchade alls. Det blev till att plocka fram några vita blommor och ett par olika färger av hemgjord mist. Blandeade perfect pearl i en liten mist-flaska med vatten och några droppar av aged mahogany i den ena flaskan och några droppar fired brick i den andra. Gillar resultatet där ingen blomma är den andra helt lik!

Nedan får ni en närmare titt på både den embossade texten och min mistade blomma.

***

Nu över till något riktigt skojigt! Vilda Stamps har varit så generösa att sponsra inte bara mig med dessa stämplar, utan de har även varit snälla nog att ge oss ytterligare en uppsättning av dessa som vi nu kn lotta ut till en av er läsare! Trevligt va?

För att vara med i utlottningen vill jag att du lämnar en kommentar i det här inlägget. Senast kl 23.59 fredag den 23/9 skall du ha lämnat din kommentar för att den skall räknas med i dragningen. 

Till sist återstår inget annat för mig än att tack Vilda Stamps för att jag fick förmånen att skapa med deras fina stämplar. vill även passa på att önska er alla en riktigt härlig helg!

Till mina vänner på scrappträffen….scrappa lugnt!  ;  )

// Sophia

11 kommentarer

Filed under Kommentarsutlottning, Kort, Kurrebo / Sophia, Layouter, Vilda Stamps

11 responses to “Kurrebo <3 Vilda Stamps

  1. Underbart fina, både LO & kort!
    Bedårande motivstämpel & så användbar textstämpel!

  2. Mickis i Västerås

    Mycket fint =) Gillar Vildas stämplar skarpt =)

  3. Så fint! Och stämplar från Vilda är härliga att jobba med!

  4. Å så fint! Det är riktigt härliga stämplar! Kramar!

  5. Självklart lämnar jag en kommentar, stämplarna är ljuvliga!

  6. Åh, hoppas på tur! Vilda stamps gör undebara stämplar!

  7. Härliga kort och stämplar. Nu saknas bara turen.

  8. Superfina alster med härliga stämplar som jag gärna vill vinna!🙂

  9. Älskar Vilda stamps så självklart vill jag vara med i utlottningen!

  10. beda

    Vad du är duktig Sophia! Jag tror jag får anlita dig för en demo nån kväll! Pysseldejt på Tjädern?😉
    Du kan kanske visa mig hur jag använder min konstiga uppsättning färgkakor som man ska fylla i stämplar med (?).

  11. Ali

    Vilka söta stämplar. Jag tar gärna chansen att vinna dessa,

Kommentera

