Fröken Lila

 

Hallåj på er!

Idag är det jag, Lilla07an som tänkte visa er en LO som jag gjort efter en utmaning vi i teamet fick av Nenne tidigare i sommar. Utmaningen var att skapa någonting svårt. Eller rättare sagt, något som jag tycker är svårt. Jag behövde inte fundera så länge innan jag kom på att nu, nu ska jag scrappa i LILA.

Min mellersta dotter, Molly älskar färgen lila. Hon vill alltid ha lila kläder på sig och dras till saker som är lila. Just nu är det ett par lila gummistövlar på önskelistan🙂

Det blev en LO med rubriken ”fröken lila”

Just nu älskar jag att måla och kladda på mina alster. Modelling paste, gesso och akrylfärg är bara såååå underbart roligt.

Appropå svåra saker. Jag tycker det är svårt att använda foam stamps. Ni vet dem där skumbokstäverna som var poppis för massa år sedan. Det blev en härlig effekt att trycka ner dem i modelling paste och sedan måla flera olika lager av akrylfärg ovanpå. För att framhäva dem extra tog jag fram ett sandpapper och drog över några gånger.


Blommorna har jag stansat ut i silkespapper med Tim Holtz tattered florals-die. Vanlig gasbinda skapar struktur och är roligt att jobba med.

Hoppas ni inspirerats att använda lila eller något annat som ni tycker är svårt att scrappa med.

Trevlig helg/Maria/Lilla07an

6 kommentarer

Filed under Inspiration, Layouter, Lilla07an/Maria

6 responses to “Fröken Lila

  1. Roolz

    superhärlig.. och jag tokgillar hur du fixade titeln.. =)

  2. Väldigt fint. Lycka till

  3. Mycket snyggt!!! Titeln var helläcker =)

  4. Det här bara älskar jag! Helt i min skmak

  5. Jeanette

    Läcker Maria! Det är så snyggt med färgkladd! Läckert med titeln!

Kommentera

