Thou shall not take shit

Hej allesammans!

Idag är det min tur att få visa er något skoj!  Eller visa…snarare berätta kanske.   =  )

Det är ett kort som jag egentligen gjorde till ett annat dt-uppdrag som jag har, nämligen åt 365 Cards. Där sitter jag med i skiss-teamet och får således en ny skiss att tolka varje vecka. För några veckor sedan så fick jag en härlig skiss som jag blev inspirerad att göra ett stair-step-card utav. So far – so good…kan man väl säga…  ;  )

 Jag gjorde mitt kort och skickade in det till ansvarig, fick till svar att det passade perfekt! Hmmm…eller hur var det nu..?!  Några dagar senare när kortet skulle visas i bloggen så var det plötsligt inte med…och i mailen fann jag förklaringen!

De hade tagit en noggrannare titt på kortet och läst vad som stod på textstämpeln…och hör och häpna! De tyckte att texten var en smula ”stark” och att den kunde uppfattas som stötande av en del personer! Så därför valde de att inte visa kortet på bloggen. Så kan det gå, haha!

Vad tycker ni? Är det såå hiskeligt med en text som i tonen anspelar på något religiöst? Måste säga att jag tycker  texten är klockren och är ganska säker på att den kommer att bli flitigt använd i min scrap-ateljé! Själv blev jag mest road av det hela och tänkte att jag måste visa er här hur olika folk reagerar på texter eller motiv på olika ställen i världen. 

Jag har använt mig av en suuupercool stämpel ifrån KennyK som jag färglade med distresser. Några fina blommor mistade i blått, lite mumsigt material ifrån Tim Holtz samt två fina hattpinnar. Kan ju tillägga att stämpeln är från svenska Pysseldags om det är fler som vill retas med amerikanarna…  ;  )

Det var allt jag hade att bjuda på idag. Hoppas ni fick er ett litet skratt. Om det är fler än jag som råkat ut för något liknande så vore det skoj att få höra om det!

Tills vi ses igen….Ha det gott i massor!  // Sophia

 

6 kommentarer

Filed under Kort, Kurrebo / Sophia

6 responses to “Thou shall not take shit

  1. Jodå, visst fick jag mig ett litet skratt!! Så känsliga en del är… Tycker bara den är rolig och förstår om du kommer att använda dig av den!!

    Kram Lindha

  2. Ha ha ha…….USA… the land of dubbelmoral….ha ha…

  3. Jag tycker den är kanon! Passar jättebra till stämpeln från KennyK.

  4. Ha ha , ja är det inte typiskt amerikanskt att vara lite känslig!🙂 Men ett fint kort blev det!

  5. Gillar både text- och motivstämpeln- och som sagt, de passar ju kanon ihop!😀

  6. Snyggt kort!!! Dock kan jag förstå amerikanerna lite grann, i Sverige använder ”shit” för jämnan och tycker att det inte är en så ”stark” svordom, men för dem tror jag det är mer kraftfullt. Jag svär inte, men ett och annat ”shit” kan komma nån gång, och när det slank ut ett sånt under en jobbvecka i USA i våras, fick jag en och annan förvånad blick. Och då var det inte i religiöst sammanhang alls, utan på kontoret… Så vi uppfattar nog ordet lite olika… Men du tog det bra Sophia!

Kommentera

