Yacht Club från Webster´s Pages

Hej hej! Nu är det åter dags för lite inspiration från mig (Pia) och denna gången har jag fått ett kit från www.scrap-perra.se

I paketet var det nya papper från Webster´s Pages och serien ”Yacht Club”, förutom dessa papper fick jag ett stickersark från samma serie, ett ark med mini monograms från Basic Grey, en påse fylld med Prima blommor, två små påsar i papper, spets i vitt och half pearls i guld.

Då jag varken har en Yacht eller båt överhuvudtaget fick jag fundera lite extra på hur jag skulle angripa papprena. Havsmotiv med båtar och seglarmotiv kan ju bli lite svårt men jag tror att jag fick till det. Eller vad tycker ni?

Jag har klippt ut ena hörnet på ett av papprena och sedan låtit layouten i sig vara ganska enkel. De runda små stickersarna har jag klistrat på runda chipboards från mina egna gömmor. Papprena är dubbelsidiga och ibland är ju faktiskt baksidan mer tilltalande än framsidan. Här har jag gjort en lo i en helt annan stil än den förra.

Fotot talar för sig själv och därför ville jag centrera hela layouten. Här ser ni de härliga blommorna från Prima kombinerat med ett kul tema. Till sist tog jag spillbitarna och gjorde två kort av det.

Samma serie men helt olika kort! Jag vill tacka www.scrap-perra.se för utmaningen.

Det var jättekul att försöka få ihop något med dessa härliga papper! Hoppas du har en scrappig vecka framför dig! /Kram Pia

3 kommentarer

Filed under Inspiration, Kort, Layouter, Pia, Scrap-Perra

3 responses to “Yacht Club från Webster´s Pages

  1. Så massa snyggt du har gjort av kitet! Härliga layouter och fina kort!

  2. Härliga alster!!🙂

Kommentera

