Kit från scraplagret

jag Ulrika) har fått äran att scrappa med ett helt fantastiskt kit från scraplagret!

Nedan kan ni få se en bild på det underbara kitet:

Jag hade ju sån tur att alla mönstrade papper var från Echo park som är en av mina favoriter men som är ganska så svår att hitta här i Norge. Så var det också många dekorationer som passade perfekt till papprena. Av det här kitet har jag kunnat scrappa långt flera layouts än jag har gjort men tyvärr så räkte inte tiden helt till.

* * * * *

Fast det kanske inte syns så bra har jag sytt en kant med symaskinen runt alla kanterna på mönsterapapprena. Jag tycker att det blir en fin detalj med sydda kanter men man kanske lika bra kunde använda en penna.🙂 Rosorna har jag klippt ut av ett mönsterpapper och satt på några halvpärlor för att ge lite volym.

* * * * *

Här har jag använt ett privat mönsterpapper som mall för det gula pappret, ritade efter det och så klippte jag efteråt. Jag tycker att svart kan ge en dramatisk effekt på en färgglada papper så här har jag sytt med svart tråd. Journalingtagen är från ett av mönsterpappren och detsamma är rosorna.

* * * * *

Jag har fått användning för resterna från den förra layouten här då jag har använt baksidan av det gula pappret. För att få lite volym har jag satt ett av fotot på 3D kuddar och detsamma under pappers-doilisarna.

* * * * *

Jag borde ju egentligen ha gjort något spännande med det här kartongen från Core’dinations då man kan embossa och riva så den ljusare kärnan kan visas men jag blev helt förälskad i den härliga blåfärgen så jag lät den vara sån som den är.  Ursprungligen skulle den mönstrade ramen (då med andra sidan) vara till den första layouten men det passade inte men den blev ju perfekt här. Jag har använt lite svart mist från mina privata gömmor och prövat att göra en blomma av papper men jag tycker nog att det finns mycket finare blommor att köpa än den jag har gjort.

* * * * *

Jag är ingen stor kortlagare men ibland så är det ju bra att göra ett när någon har födelsedag. Har fått använt lite restpapper och sytt runt kanten med svart för den dramatiska effekten. Så har jag också svärtat alla kanterna med svart distress ink.

* * * * *

Nu vill jag säga tuusen tack till scraplagret för att jag har fått skapa med detta härliga kitet!

Det var allt från mig den här gången! Jag önskar att en fortsatt god och solig sommar!🙂

2 kommentarer

Filed under Scraplagret, UlrikaT

2 responses to “Kit från scraplagret

  1. Allihopa var jättefina; gillade att du klippte ut en ”blomma” av ett papper och sedan använde det som blev över också – fast det hade man ju inte märkt om du inte hade talat om det!!! Din blå LO gilalr jag mycket med de fina kanterna!

    Charlotta / La Vikinga

  2. Jättefina alster och vad mycket du gjort! Så snyggt med de utklippta blommorna! Tack ♥

Kommentera

