En lång titel

Idag är det min (Ulrikas) tur att inspirera med en ny layout!

Något som man ofta träffar på runt om i katolska länder är ju en massa kors med Jesus på. När vi var i Italien i somras kom min dotter med följande uttalande: ”mamma, vi tror på påskaren och jesus”. Jag tycker att det var en sånt härligt uttalande som kanske egentligen mest visar på hur lite religös hennes föräldrar är.🙂

Jag har använt 3 olika fonter för att få lite mera liv i layouten och använt lite större bokstäver på dom ”viktiga” orden. För tiden är jag väldigt förtjust i min symaskin så nästan alla layouter har lite sydda kanter nu och så har jag dilla på min kantstans från fiskars så den får också vara med här.

Jag har fått några avlånga tårtpapper som jag har sprayat med tre olika  glimmermistar för det passade inte helt med vitt till fotot.För att få en ram har jag sytt kanterna på tårtpappret.  Den lilla röda blomman är en metallbrad som jag har satt in i en annan metallblomma för att få lite volym.

Här fick jag äntligen användning för ett klistermärke som jag har haft liggande i många år nu men jag tycker det passar bra med texten ”girl of god” på en lite mera religös layout.

Det var allt från mig för den här gången. Jag önskar alla en fortsatt god och varm sommar!🙂

Lämna en kommentar

Filed under Layouter, Scrapptorget, UlrikaT

Kommentera

