Min receptbok

Förra veckan hittade jag fina A5 block för en tia på en av stormarknaderna här i stan, och jag köpte på mig några stycken. Ett av dessa block kommer få fungera som receptbok där jag kan antingen skriva ner recept eller klistra in alla lappar med recept på. För jag är en sån där som klottrar ner recept på en bit papper och när jag behöver det nästa gång så hittar jag såklart inte rätt lapp..

Men i alla fall, nu har jag en egen liten receptbok och jag valde att hålla blocket ganska enkelt eftersom jag misstänker att jag kommer hålla på och spilla och drälla på det (nej, det är ingen ordning på mig överhuvudtaget) men lite piff ville jag ju göra så att jag inte blandar ihop detta block med övriga. Framsidan fick vara som den är, men jag satte fyra olika spillbitar på sidan för att markera de olika delarna/typer av recept i boken.


Första bladet i blocket var olinjerat så där passade jag på att mista lite grann och sätta dit en rubrik. Enkelt men ganska effektfullt och blocket blev genast lite roligare att se på.

Nu kvarstår bara jobbet att faktiskt fylla boken med goda recept också!🙂 Just detta recep, Nutella Semifreddo, är en ny favorit som jag fann i en blogg förra veckan och det uppskattades av både små och stora gäster och kommer att göras fler gånger.

Och med detta lilla inlägg säger jag tack för mig här på Scrapptorget. Det har varit en ära att få vara med och inspirera här! Nu är det dock dags för mig att koncentrera mig på andra saker och i fortsättningen kommer jag att följa Scrapptorget som läsare istället🙂

Många kramar!

/Jånna

Lämna en kommentar

Filed under Alter, Jånna

Kommentera

