Ett kit från Scrap-Perra!

Jag ( Ulrika) har fått den stora äran att skapa med ett härligt kit från Scrap-Perra denna månaden!

Jag fick flera fina papper från my minds eye,cardstock,  blommor från prima, thickers, pärlor och lite mera dekorationer. Ett kit som var perfekt till mina nya sommarbilder!

*****

Min första layout är med ett favoritfoto från i somras då vi var några dagar på en camping på den spanska kusten.

Den här layouten är en mera lager på lager LO. Det kan ju verka som slöseri med papper att skapa med 4 olika men jag spar på resterna och använder dom på andra layouter.  Jag kunde inte låta bli att använda en duk som jag hittade på en loppis i somras och så har jag sytt ganska så mycket med maskin här.🙂

*****

En enkel Lo om min dotters svårighet att hålla sig oberörd framför kameran. Det är ganska så konstigt att det bara blir svårare och svårare att ta bra bilder för nu ska det göras grimaser hela tiden när det ska fotas.🙂 Jag bor ju i Norge så tilteln är på norska och betyder något sånt som skämt- flicka.

Egentligen så avskyr jag min handstil men jag har lust att skriva lite om vad vi upplevde så jag väljer att kalla min skeva och fula skrift för charmig.🙂

*****

Här hade jag slut på rätt bokstäver så det blev en norsk SMS titel för egentligen så stavas koz inte med en z utan med en s.

Jag har lite svårt för randiga papper så jag kletade på lite akrylfärg så det inte blev så mycket olika dominerande färger. Här fick jag även användning för prima förpackningen som jag har använt bakom det stora fotot. jag har använt en kantstans från fiskars och sytt lite på den här layouten.

*****

En stor skräck när man är ute och reser med barn är ju att dom ska bli sjuka och det fick vi tyvärr uppleva i Frankrike. Men vi upptäckte att den norska sjukvården har mycket att lära från den franska som var helt fantastiskt bra. Nu var det ju tur i oturen att det bara var en helt ofarlig barnsjukdom så vi kunde fortsätta resan utan problem.

För att de gröna blommorna skulle passa bättre in har jag målat dom lite med vit akrylfärg så nu matchar dom bättre den gula T-shirten till Saga. Här har jag också använt min ”charmiga” handstil, några olika kantstanser och gått runt alla kanter med symaskinen.

*****

Tuusen tack till Scrap-Perra för att jag fick skapa med det här fantastiska kitet! Jag kan verkligen rekommendera alla att klicka sig en tur in till butiken och kika runt där!

Det var allt från mig för den här gången och nu ska jag gå och scrappa vidare med mina semesterbilder.

3 kommentarer

Filed under Scrap-Perra, Scrapptorget, UlrikaT

3 responses to “Ett kit från Scrap-Perra!

  1. Åh så fina layouter Ulrika!! =)

  2. Jag är ingen van scrappare men de här gillade jag!

  3. Vad fina LOs du fick ihop, jätteinspirerande. Nu vill jag oxå scrappa flera LOs i dessa härliga papper från MME.

Kommentera

