Förvaring av masker..

Jag (Roolz) har haft en del problem med att hitta en bra förvaring för de masker som jag har till mina stämpelmotiv. I början klippte jag helt enkelt bara ut en ny mask varje gång och slängde den när jag var klar. men det blev väldigt jobbigt, så då började jag att spara alla utklippta masker i en mapp.. Där blev de dock ofta vikta och trasiga efter ett tag. men nu har jag altrat mig en liten pärm till dom istället, å det funkar mycket bättre.

Jag fyndade en liten pärm på loppis och limmade fast ett mönstrat papper ifrån webster’s pages. Det var så utsmyckat i sig, så jag valde att bara sätta fast några bokstäver och gå över detaljerna med glitterlim. det gör också att det är lätt att ha pärmen i bokhyllan, utan att den slits sönder allt för mycket.

inne i själva pärmen sitter maskerna på små kartongblad och är sorterade efter märke. Kanske inte världens snyggaste insida, men den funkar bra.. 😉

Hur förvarar ni era masker? eller gör ni kanske nya varje gång ni behöver maskera något? lämna gärna en kommentar och tipsa om hur du gör. 🙂

//Roolz

1 kommentar

Filed under Alter, Roolz, Tips och idéer

One response to “Förvaring av masker..

  1. Det var ju en toppenide’! Brukar inte maska så mycket, men då det händer så brukar jag slänga dem sedan.
    Fast det här var ju mycket bättre! Kanske blir man inspirerad att maska oftare om man hittar dem färdiga och prydligt i en pärm.
    Tack för tipset!🙂

Kommentera

