Teamet tolkar – Jul i Juli – Del 2…

Ja, då var det dags för andra inlägget med teamets tolkningar av månadstävlingen ”Jul i Juli”. Mer information om tävlingen och hur du gör för att vara med, kan du hitta här..

***

Först ut är två kort gjorda av duktiga Lindha Wilhelmsen. Hon får gästa oss för ytterligare inspiration under den här tävlingen.  =  )

Till sitt första kort har Lindha har valt den klassiska färgkombon vitt, rött och grönt och ett rätt stramt upplägg.

Och till sitt andra kort har Lindha använt sig av samma mönstrade papper, samma stämpelmotiv, samma färgskala men ett helt annat upplägg.

Visst är det kul att se hur man med lite finurlighet kan få till så vitt skilda alster fast man använt samma material! Om ni vill kika lite mer på vad Lindha har att inspirera med så hittar ni hennes blogg HÄR.

Riktigt snyggt Lindha! Tack för att du ville låta oss visa upp dina kort här.  =  )

***

Även jag, Monica; har gjort ett mycket rent kort den här gången utan en massa dekorationer.

***

Nenne här! Jag satte genast igång och gjorde ett julkort som inspiration och jag måste erkänna att jag fick blodad tand för julkort är så roliga att göra – året runt!

Jag valde att stämpla en fin julängel på kraftpapper och varmembossa den, sedan gned jag med distressers runt kanten, skar till en liten remsa mönstrat papper och band ett snöre med en bjällra runt – klart!

***
Även jag, Lilla07an har letat fram julpappren och skapat ett kort.

***

Jaha ja…så var det söndag igen! Attans så fort sommarveckorna rinner undan!

Förra veckan utlovade jag, Sophia, er ett julkort i lite vintag-anda..här kommer så det!

Rätt enkelt upplägg..en fin vintagebild utskriven på fotopapper och monterad på fotomatta. Texten embossad på en remsa cardstock…några minirosor och blad samt lite spets,bollfrans och pärlfloss för att kompletera.

Spetsen och bollfransen har jag häftat fast i mönsterpappret innan jag limmade fast det på kortstommen. Pärlflossen har jag fäst med några små gluedots och några droppar lim.

Det var faktiskt riktigt skoj att göra julkort redan nu..utan den där stressen som brukar infinna sig i slutet av året. Vem vet…kanske det hinner bli fler innan nästa helg..?  ;  )

***

Ja, det var allt vi hade att visa för idag, men missa inte att kika in även nästa söndag när vi visar upp ännu fler inspirationsalster.

//Roolz

Lämna en kommentar

Filed under Gäst-DT, Inspiration, leamon, Månadstävling, Nenne, Roolz, Teamets tolkningar

Kommentera

