Teamet tolkar – Jul i Juli – Del 1…

Ja, då var det dags för tolkningar av månadstävling igen och denna gången är det tema ”Jul i Juli”. Mer information om tävlingen och hur du gör för att vara med, kan du hitta här..

***

Jag (Roolz) valde att göra mitt kort i de traditionella julfärgerna rött och grönt, men ändå på ett lite otraditionellt vis.. nämligen med ett ganska punkigt motiv och svart som accentfärg.. 😉

  

***

Hej, hej…Sophia /Kurrebo här.

Nu var det länge sen jag visade upp något här i bloggen och då är det väl verkligen på tiden att jag gör det!  ;  )

Jag letade fram en fin julstämpel som förestället ett vykort adresserat till Tomten. Det stämplade jag upp tre gånger, varav en gång på vit cardstock. Jag skrapade alla kanter och chalkade en hel del för att få ett lite föråldrat utseende. Därefter fäste jag en knippe med julblommor och blad.

Enkelt, men ger ändå ett rätt genomarbetet utseende.

 

En liten närbild skall ni såklart oxå få…   ;  )

Nästa söndag bjuder jag på ytterligare ett julkort, men då med en helt annan färgskala och stil!Dessutom kommer vi att gästas av Lindha Wilhelmsen, som oxå gjort ett julkort!

Till dess…njut av den fina sommaren!   // Sophia

***

Ja, det var allt vi hade att visa för idag, men fler inspirationsinlägg till tävlingen kommer att visas på helgerna framöver.

//Roolz

1 kommentar

Filed under Inspiration, Kort, Kurrebo / Sophia, Månadstävling, Roolz, Teamets tolkningar

One response to “Teamet tolkar – Jul i Juli – Del 1…

  1. Pingback: jul i Juli.. « Roolz's Blog

Kommentera

