Album-tips

Det finns olika utmaningar här och där, som handlar om att ta bilder och dokumentera vardagen, det kan vara ett foto om dagen mm. Förra året gjorde jag en variant där jag sammanställde foton tagna under samma vecka –  inte nödvändigtvis dagligen – och scrappade en sida per vecka, till ett årsalbum. Jag använde mig av färdiga mallar i Photoshop, och antalet bilder per vecka varierade också. Jag skrev ner veckans text också, så när jag sedan fått hem bilder så var det bara att scrappa sidan! Även om detta projekt var lagom omfattande för mig, så hamnade jag lite på efterkälken mot slutet av året, och det är först nu som jag fått klart de flesta bilderna. Som tur är har jag texterna redan klara, så det går ändå bra att scrappa veckosidorna i efterhand. Här vår vecka 45 – 2010. En vanlig vecka med jobb, skola, fritids, förkylningar, feber och innebandymatch.

Scrappa lugnt i sommarvärmen!

Lämna en kommentar

Filed under Annika, Inspiration, Layouter

Kommentera

