Ett litet diadem…

Jag (Roolz) har verkligen snöat in på att altra saker och helst då lite ovanligare grejor. så när jag såg att Prima släppte supersöta sammets-diadem var jag ju bara tvungen att prova på att altra ett sånt. :)  till min dotters stora förtjusning kan jag ju tillägga..

I paketet med diademet medföljde små filt-cirklar, för att kunna täcka baksidan på blommorna lite snyggt. jag limmade fast tygblommorna (också de ifrån prima) med tyglim på ovansidan av diademet och fäste sen de små cirklarna över kanterna och insidan av diademet. sen virade jag ett litet satinband runt och fäste på några ställen med tyglim.

Det var ett ganska snabbt tips på hur man enkelt piffar upp ett diadem. Tror att detta också skulle vara en mycket uppskattad present till både stora och små prinsessor..🙂

//Roolz

Lämna en kommentar

Filed under Alter, Inspiration, Roolz

Kommentera

