Sommarlov!

Hej alla glada sommarlovsfirare! Här där vi bor är det dock avslutning den 17 juni! Idag kommer jag, Pia,  att visa er en layout med vårkänsla!

Papprena är från Basic Grey´s serie ”Curio” och de är ju helt jätteläckra!

Den lilla fågeln har jag gjort med hjälp av ”paper piecing” tekniken. Det betyder att jag stämplat fågeln i olika papper och sedan klippt ut delar och klistrat ihop till en ny mönstrad fågel istället. Jag är ju inte så duktig på att färglägga, så denna teknik hjälper mig ofta!

Bokstäverna är rykande färska från Tim Holtz! Det är ganska tjocka bokstäver i hårdplast! Gillar att de är så upphöjda och att de är i lite blandade typsnitt!

Till sist vill jag visa lite av de doodlade stygnen. Jag gillar som sagt att rama in mina papper, och här har jag gjort det igen! Jag hoppas att ni har en härlig försommardag och att ni njuter nu! Sommaren i Sverige är ju kort, men underbar!

***

Lämna en kommentar

Filed under Layouter, Pia, Scrapptorget

Kommentera

