Scraplagrets Kit Club – Juni

Hej hej!

Den här månaden är det jag, Jånna, som har fått äran att scrappa med ett ljuvligt kit från Scraplagret.

Tyvärr hann jag inte att få till någon jättebra bild på kitet innan jag började scrappa med det, jag blev visst lite ivrig där, men här är en mindre bra bild fotad på mitt scrapbord:

Kitet för juni innehåller flera olika cardstock, mönstrade papper från Magnolia och så några söta dekorationer. Det ingår även ett alfabete, jag har dock använt egna bokstäver till mina alster då det blev en liten miss och alfabetet inte hann komma med i mitt kit🙂

* * * * *

Nu ska ni få se vad jag hittade på med detta fina kit!

Först ut blev en layout med vit cardstock som bas, som jag sprutade gul mist på (misten är från mitt eget lager) Sedan satte jag dit den mycket ljuvliga spetsen (som jag nog blev lite förälskad i) och några remsor av ett Magnoliapapper. Jag sydde på layouten också och lät trådarna hänga lösa för att skapa lite mer ”shabby romantisk”-känsla. En rosa blomma passade in bra på layouten också tyckte jag!

Detaljbild blomma och spets.

* * * * *

Nästa layout fick också en cardstock som bas, och denna stänkte jag vit akrylfärg på. Jag mist:ade dock även på denna layout, på en annan cardstock som jag gjorde cirkeln av. Några remsor Magnoliapapper och blommor senare var också denna layout klar!

* * * * *

Den här layouten hade egentligen inte en cardstock som bas från början, men när man är lite klantig vilket jag råkar vara, så går det inte alltid som man tänkt sig -och då får man tänka om! Så till denna layout blev det alltså en cardstock, två Magnoliapapper, en liten bit spets och så den söta blomman! Jag gjorde även en egen liten tag och satte bakom fotot med lite journaling på.

* * * * *

Denna layout fick ett helt mönsterpapper som bas, och jag tyckte inte att jag behövde göra så mycket mer med det än att slänga på någon remsa papper, och så den söta spetsen förstårs, två bilder och så det mycket söta hjärtat:

Detaljbild hjärta.

* * * * *

Det blidde även ett litet kramkort att skicka till någon i sommar, kanske med en inbjudan i till en glassdejt?🙂 Glasspappret är från Magnolia, och så använde jag mig även av en vit spets och två söta blommor från kitet.

* * * * *

Och det var allt jag hade att visa idag, även om jag hade hoppats på att hinna scrappa någon layout eller två till till detta inlägg. Men jag är nöjd med det jag faktiskt hann med såhär mitt i tentatider och det var roligt att skapa med dessa papper och dekorationer, så jag vill säga ett stort tack till Scraplagret för att jag fick chansen att skapa med detta kit!

Nu får ni ha en riktigt trevlig helg, vi hörs snart igen!

Kram på er!

5 kommentarer

Filed under Jånna, Layouter, Scraplagret

5 responses to “Scraplagrets Kit Club – Juni

  1. roolz

    vilket härligt kit.. vad är det för blomma längst upp till vänster på ”farmor och julia”-LO:n??

    superfina och somriga layouter.. =)

  2. ljuvligt kit och ljuvliga alster!!!

  3. LÖÖÖVE them! Sååå fina LOs och kortet. MUMS!

  4. Pia

    Ursnygga alster! Kram Pia

  5. Emma på Scraplagret

    Det är JAG som ska tacka kära Johanna! Vilka underbara alster, love it ♥

Kommentera

