Fredagar = städdagar?

Hej på er!

Fredag och helgen är snart här.

När jag var liten var fredagarna städ- och handlingsdag. Min mamma veckohandlade och gör så fortfarande varje fredag. Nu för tiden är det kanske inte så mycket städning på fredagarna när både jag och min bror är vuxna och utflugna sen länge.

Hemma hos oss städar vi varje dag så någon särskild städdag har vi inte. Handlingsdagarna varierar också. Men har ni tänkt på hur mycket tid städning egentligen tar av ens liv? Något som man absolut måste scrappa om tycker jag. Och jag ska erkänna att hade jag gjort en BoM-LO om städning och mina känslor omkring det så hade det varit svart, svart och svart för jag avskyr att städa *s*.

Men så hittade jag en så söt liten bild på en av mina döttrar när hon städar lekstugan. Full koncentration och hon verkar inte tycka det är det minsta tråkigt att städa.

Trevlig fredag! Och ta det lugnt med städningen. Helgen är alldeles för kort för att slösa bort på tråkiga saker *s*.

/M

Lämna en kommentar

Filed under Layouter, Lilla07an/Maria

Kommentera

