Minialbum av kuvert

Hej på er!

Marit här. Jag har helt snöat in mig på minialbum just nu och speciellt sådana som är gjorda utav helt vanliga kuvert eller papperspåsar. Till det här albumet som är med min systers hund Milton och alla dem trick han kan så har jag använt mig utav helt vanliga C6 kuvert som man till en billig peng kan köpa på tex en bokhandel. Men man kan givetvis ta vilken storlek som helst på kuvertet beroende hur litet eller stort album man vill göra. 

Albumets fram och baksida är gjorda utav lite kraftigare kartong som jag enkelt har skärt till med en kniv och sedan klätt med papper. Det är viktigt att man har ett lim eller dubbelhäftande tejp som är starkt till pappret på både albumets fram-och  baksida, men även insidan som klarar av att man öppnar och stänger det hela tiden.

Jag valde att ha det ganska så rent inne i albumet, det är ju bilderna på den här duktiga lilla varelsen som man vill se ;) Texten har jag gjort med min älskade DYMO.

1 kommentar

Filed under Alter, Inspiration, Minialbum, Scrapptorget

One response to “Minialbum av kuvert

  1. Fint! Jag köpte en dymo idag, jag är jätteglad för den!🙂 Misstänker att jag kommer använda den till de flesta av mina kort ett bra tag framöver!

Kommentera

