Annika presenterar sig

Bästa bloggläsare! Det känns jätteroligt och mycket hedrande att få bli en del av det härliga gänget på Scraptorget!

Jag bor med min familj – make och tre barn i åldrarna 13-7 år – på landet utanför Uppsala. För några veckor sedan började vi det stora och efterlängtade projektet att bygga ut huset. Det ska bli nytt kök på plan 1 och två nya rum på plan 2. Detta kommer att kräva en hel del tid, tålamod och pengar, men vi är glada att det är på gång!

Om dagarna är jag controller på ett stort svenskt industriföretag, och om kvällarna – när barnen har somnat – sätter jag mig vanligen vid scrapbordet eller symaskinen! Ibland i TV-soffan med en stickning eller virknål. Jag har alltid gjort saker med händerna, och provat mycket, och scrappat har jag gjort ”på riktigt” sedan sommaren 2000 när jag köpte mina första syrafria papper på en resa i USA. Just det, resa gillar jag också. Jag har varit på ganska många ställen, men det finns ännu fler på önskelistan! Vi är en musikalisk familj också, som sjunger och spelar olika instrument. Gärna ihop!

Jag scrappar gärna med färg, några sömmar med symaskinen, lite stämplar, häftklamrar och roliga dekorationer. Jag varierar mina layouter och det är precis vad jag gillar! Att man ena stunden kan scrappa romantiskt med blommor, och nästa layout blir en grafisk ”less-is-more” med bara några dekorationer. Något som går igenom mitt scrappande är att jag gärna vill berätta historien kring bilderna, och att motiven inte bara är svart-vita eller sepiafärgade porträttbilder på barnen. Jag tycker om att scrappa olika typer av foton, och senaste åren har jag börjar fotografera mer och tänker mer på bilderna. Scrapbookng är en så levande hobby med många olika delar! Det gillar jag!

Jag glad att få vara med i Scraptorgets härliga team och jag hoppas att jag kan inspirera en och annan scrappare framöver!

Här är min presentations-layout med en bild från Mumbai/Bombay i Indien, lite färg, lite symaskin och berättelsen…

Här kommer en ganska typisk Annika-layout (bortsett från det rutiga pappret! Normalt tycker jag det är svårt att scrappa med rutigt!) Text, lite symaskin och stämpel…

Senaste tiden har jag scrappat en del med silkespapper! Jag gillar den skrynkliga och tredimensionella effekten. Här har jag mistat och gjort små vimplar som jag häftat fast. Lite blandade dekorationer, och handskriven rubrik.


Lämna en kommentar

Filed under Annika, Layouter, Scrapptorget

Kommentera

