Kort med många lager

Hej det är min (Pias) bloggdag idag och jag kommer att visa er en kort tutorial som Teolinda visade mig för en och en halv vecka sedan. Det du behöver är 2 cardstockark 12×12, och ett halvt mönstrat papper (dubbelsidigt) och dekorationer efter tycke och smak! Då börjar vi! Skär ut cardstocken i följande storlekar.

Biga cardstocken efter måtten nedan . Det avlånga mäter du från en kortsida till den andra kortsidan, de övriga två papprena (7×6 och 6×6) bigar du i båda ändar enligt bilden nedan.

Skär ut det mönstrade pappret. Fäst dessa på de bigade delarna innan du monterar själva kortet!

Här är ett likadant som jag visade upp förra veckan! Du kan i princip göra det precis hur du vill efter vad du tycker är fint. De kanter som jag rivit kan man även använda en kantstans på! Blir jätteläckert! Teolinda har gjort på det viset! Kolla Här! Då måste man bara anpassa och göra de mönstrade papprena mindre!

Jag som inte är någon avacerad kortmakare tycker att detta kort var lagom svårt att ta sig an! Visa oss nu om du gjort ett kort efter tutorialen och länka gärna till detta inlägg! Bye bye!

1 kommentar

Filed under Kort, Pia, Scrapptorget, Tutorial

One response to “Kort med många lager

  1. Kathleen

    Ser roligt ut, det här ska jag prova på! Det är ju mycket grattiskort som ska göras, kul att prova något nytt…=)

    /Kathleen

Kommentera

