Våga blanda färger!

Hej på er!

Oftast när jag scrappar så blandar jag en massa färger hej vilt utan att ens fundera över att det skulle vara något problem då jag tycker att i princip alla färger matchar med alla. Jag får dock en del kommentarer på det här och inte helt sällan säger människor att ”jag önskar att jag också vågade scrappa med och blanda sådär starka färger” Då svarar jag alltid ”Testa!” Färg är inte farligt, bara roligt -om man frågar mig alltså😉

På layouten nedan har jag använt mig av lila, rosa, rött, brunt, grönt, blått och gult. Jag kom på efter att layouten var klar att alla dessa färger faktiskt fanns i fotot också, så det kanske var därifrån jag snappade upp färgkombinationerna utan att tänka på det?🙂

Flera av mina favoritkombinationer finns med här som till exempel rosa/rött och grönt/blått. En ny favoritkombination har blivit rött/turkost på sistone också, det måste jag komma ihåg att scrappa mera med!🙂

En liten närmare bild på fotot också, fylld av färger!😉

Naturligtvis ska man ju dock scrappa precis som man vill, oavsett om man gillar svartvitt, färgglatt eller allt där emellan. Men har du någon gång varit sugen på att testa färgglatt men inte kommit dig för att göra det så utmanar jag dig att testa nu. Det värsta som kan hända är att du inser att det inte var din grej, men värre än så blir det inte -jag lovar!🙂 Och tycker man att det blir för rörigt med så många olika färger på en och samma layout så är ett tips att scrappa med en vit cardstock som bakgrund och lämna mycket fri yta och testa dig fram med färgerna.

Nu önskar jag er en riktigt trevlig helg och lämna gärna en liten kommentar här om det blir så att du testar att scrappa mer färgglatt än vad du brukar, det är alltid roligt att få se vad ni hittar på!🙂 Ta hand om er!

8 kommentarer

Filed under Inspiration, Jånna

8 responses to “Våga blanda färger!

  1. roolz

    helt underbar! jag själv har ju sjukt svårt att blanda massor med färger.. eller rättare sagt, har svårt att våga kanske.. 😉

  2. Vilken härlig layout! Själv har jag inte problem med ”modet”, men jag får helt enkelt inte till det! Är helt lost utan mina distresser osv!😉

  3. Jättesnyggt! Jag måste verkligen våga mer färger känner jag spontant när jag ser din LO.
    Trevlig helg!
    /Emmelie

  4. LÖVELY, som vanligt😀

  5. Det är fint med färg!!!

  6. Underbar layout med massor av härliga färger!

  7. Helt galet härligt med alla färger!!!

  8. Å, vilken härlig färgklick till layout! Underbar! Kramar!

Kommentera

