Maj månadstävling – Teamet tolkar 1

Söndag idag och dags för oss i teamet att visa er tolkningar av Maj månadstävling. Ni kommer väl ihåg vad månadens tävling var? För att friska upp minnet så kommer informationen igen.

Gör en LO, ett kort eller varför inte altra något med RESETEMA!  Fotot/motivet MÅSTE VARA EN BYGGNAD ELLER NATUR!

Maila era tolkningar till scrapptorget@gmail.com senast 25/5 kl 23.59 i storleken max 500 pixlar på bredden. Du får givetvis blogga/visa ditt alster innan tävlingens slut mot att du lägger en länk hit till Scrapptorget.

Vinsten är ett superfint kit från vår sponsor Pagoni och vinnaren utses genom röstning av oss i designteamet.

Så här ser teamets tolkningar ut:

***

Jag (Roolz) har velat göra ett kort med en distressruta på, så då passade ju detta temat perfekt.. och eftersom jag drömmer om en resa till paris, fick detta bli själva temat på kortet.

 

Det är busenkelt att göra såna här rutor, men sååå roligt. Man river av några Post-It-lappar och sätter de så att man får en fyrkant i mitten. sen går man bara över det hela med lite distressfärg och stämplar.. jag tycker att det är fint att stämpla några utanför själva rutan också, men det är ju helt valfritt.. 🙂

//Roolz

***

Jag – Mette – har scrappat en layout till det här fantastiska temat.

Jag har precis kommit hem från en resa till Nordirland, så naturligtvis blir det ett foto därifrån som jag har valt att scrappa. Vi gjorde en bilresa efter kusten och det var så vackert. Helt underbar natur och så många intryck och fantastiska vyer att ta in. Naturligtvis tog jag massor av foton! Jag har gjort det här fotot svart-vitt, men trots det kan man fortfarande se hur vackert det är.

Nästa vecka visar vi fler av teamets tolkningar. Hoppas ni kikar in då med.

//Scrapptorgets DT-tjejer.

2 kommentarer

Filed under Kort, Månadstävling, Roolz, Teamets tolkningar

2 responses to “Maj månadstävling – Teamet tolkar 1

  1. Underbara tolkningar!!!

  2. Pingback: Maj månadstävling på scrapptorget « Roolz's Blog

Kommentera

