Spegel, spegel på väggen där…

Idag är det min (Roolz) tur att blogga igen och idag tänkte jag visa en altrad prinsess-spegel jag gjort till min dotter. Det har blivit väldigt mycket altrat ifrån mig den sista tiden, men jag antar att jag är inne i en sån fas just nu.. 🙂

Jag fyndade en jättefin spegel med ram i massiv ek, som fick bli grunden för själva projektet:

 

Först tog jag loss själva spegelglaset, för att lättare kunna arbeta med ramen, utan att förstöra spegeln. Sen skar jag ut en pappersbit, så att den precis täckte ramen. Slipade lite på ramen och limmade fast papperet. Det funkar nog med det mesta, men eftersom jag hade massor med tapetklister hemma, använde jag det..  :) 

 

Sen var det bara till att låta det torka och sen sätta tillbaka spegelglaset och dekorera lite.. jag sotade kanterna med distressfärg innan jag monterade ihop det, för att få lite mer djup i ramen..

 

 

Det mönstrade papperet är ett gammalt ifrån DCWV och blommorna är Prima. Den här lilla spegeln pryder numera på väggen inne på dotterns rum och hon älskar den verkligen. Det var ett ganska snabbt och enkelt projekt, men ändå väldigt uppskattat. jag kan tänka mig att det vore en bra present också, om man ska gå på prins- eller prinsesskalas.. 🙂

//Roolz

5 kommentarer

Filed under Alter, Roolz, Scrapptorget, Tips och idéer, Tutorial

5 responses to “Spegel, spegel på väggen där…

  1. Pingback: altrad spegel… « Roolz's Blog

  2. Väldigt vackert, kanske jag apar efter till mitt barnbarn Ella 5 år.

  3. Gud så sött! Att så ”lite” kan göra så mycket🙂 Går ju att variera i det oändliga beroende på papper och dekos.. Jättesnyggt!
    /Emmelie

  4. roolz

    tack.. =) ja, visst gör det.. man kan ju ha på typ vad som helst.. =)

  5. Stort tack för inspirationen! Jag lär ju gå på loppis och köpa spegel jag med!😀

Kommentera

