Scraphimlen

Hej!

Som ni vet så är Scraphimlen en av våra generösa sponsorer här på ScrappTorget. Den här månaden var det jag som  hade turen att få skapa med ett kit från dem. Tyvärr, tyvärr så glömde jag alldeles bort att fota kitet innan jag högg in på det. Jag var helt enkelt för ivrig!😉

Kitet innehöll dock både cardstock, mönstrade papper från Webster’s Pages serie Spring Market, samt dekorationer. Alltihop i härliga vårfärger! Inspirerad av färgerna och det vackra vädret som varit på sistone så blev det två layouter som påminner mig om sommar!

Den första layouten handlar om en av de saker som jag mest förknippar med sommaren – jordgubbar! Finns det något godare?? Fotot på dessa härliga gubbar passade bra till det här papperet med lite ”kökstema”. Själva bakgrundspapperet har jag distressat runt kanterna och det mönstrade papperet bakom fotot har också fått sig några törnar som ni kan se…

Blommor måste ju ett alster bara ha, eller hur? Här blev det några röda pappersblommor från Reprint och härliga sammetsaktiga gröna blad. Stolpen med alla skyltarna har jag klippt ur från ett av de mönstrade papperen. De läckra alfabetsstickersen kommer från Jillibean Soup.

Några närbilder…

Min andra layout går också den på temat sommar, men här är det blommorna som står i fokus. För visst är det väl vackert med alla planteringar under sommarhalvåret? Den här fina krukan stod utanför Rättviks kyrka för ett par år sedan, när vi var ditbjudna på konfirmation.

Dessa papper från Webster’s Pages är så vackra och detaljerade i sig, att man inte behöver särskilt mycket annat på en sida! Här har jag stämplat med en hönsnätsstämpel bakom fotot och tagit spetskanten på en tårtservett och veckat. Den söta fågeln kommer från Prima och även här har jag använt de färgglada bokstäverna från Jillibean Soup.

Även här bjuder jag på några närbilder…

Efter de här layouterna är jag ännu mer sugen på varmare och soligare väder! Men just ja, det blev ju ett kort också! Ett sånt där ”bara-för-att” kort som är bra att ha.

Här har jag använt grön cardstock som bas och ovanpå det mönstrat papper från Webster’s Pages. Jag har hållt kortet enkelt dekorerat, med prickigt band och en av de söta fåglarna från Prima. Har stansat ut ”titeln” med ett QK-alfabete och täckt bokstäverna med Crackle accent.

Ett stort tack till Jeanette på Scraphimlen som så generöst sponsrade med det här kitet!!

Kram Helén

5 kommentarer

Filed under Helén, Kort, Layouter, Scraphimlen

5 responses to “Scraphimlen

  1. Underbara layouter och kort!!!! Jordgubbarna ser så mumsiga ut och längtan till sommaren blir bara större och större🙂

    Ha det bäst!

  2. Pia

    Wow!! Jättesnygga alster Helén!! Nu längrar jag till semestern helt plötsligt! Kram Pia

  3. Lilla07an/Maria

    Sååå fint Helén!!!! Kram/M

  4. Jättefina papper du fick och jättefina alster du gjort!
    Ångrar att jag inte skickade in när ni hade DT-call – ni verkar ha väldigt kul och ha fina papper att scrappa av…

  5. Wow wow wow vilka fina alster

Kommentera

