Välkommen till världen kort

Hej!

Idag ska jag (Loreleii) bjuda er på ett rosa kort till en alldeles liten tjej. Älskar när jag får scrappa i rosa😉 Tar varje tillfälle i akt.

 

Har velat göra ett kort fyllt med fyrkanter, länge. Men det har helt enkelt inte blivit av. Den här gången blev det av! Lite pillgöra med min ickebefintliga talang för huvudräkning, men till slut fick jag ihop måtten. Har valt fram och baksida av samma mönsterpapper. De är ju redan färgmatchade så slipper man leta efter matchande papper. Bara en av anledningarna till att jag gillar dubbelsidiga papper. Annars ett ganska enkelt kort. Jag har ju en förkärlek för kortvikningar men ibland vill man back to basics och då är det 6″*6″ formatet jag vill åt. ”Grattis” och ”En Tjej” är rub-ons, en av mina favoritdekos.

Jag hoppas mottagaren har samma förkärlek för blommor som jag har för idag har jag inte slösat på resurserna. Öste på rosor, bär och knoppar tillsammans med charms och ett och annat löv för att bryta av i färgerna.

Motsatta sidan deko’s.

Inget kort är komplett utan en insida. Textstämpeln skulle egentligen ha suttit på framsidan, men Tilda tog för stor plats så den fick inte plats! Men på insidan finns lite mer utrymme att leka med. Hur gör ni? Scrappar ni insidan på korten? Ett tag hade jag nojja på att scrappa alla fyra sidorna, men det blir tungt att posta. Just nu nöjer jag mig med vänstersida inuti och enkelt på baksidan.

Ja, baksidan var det ja😉

Som sagt, mycket rosa och blommor. Man skulle kunna tro att jag har ett hem i rosa och med massor av shabby chick och blommor. Tänk va  förvånade ni skulle bli om ni tittade in😉

Glöm nu inte att kika in på söndag när vi presenterar vinnarna i månadstävling samt stämpelutlottning!! Det kanske är just DU som har vunnit!😀

6 kommentarer

Filed under Kort, Loreleii

6 responses to “Välkommen till världen kort

  1. Ett kort helt i min smak! :-)))) Supersött! Jättefina blomarrangemang! Vilka mått använde du på rutorna resp hela kortet?
    Kram
    Cattie

  2. Det är ett helt ljuvligt kort!!!

  3. Ditt kort blev jätttefint! Det är snyggt att göra kort med rutor. Tänker ibland att jag ska göra det, men kommer inte ihåg det. Ska försöka igen nångång.😉
    Jag scrappar för det mesta alla fyra sidor- fast baksidan blir oftast enkel.

    Tack för fin inspiration!🙂

  4. Åh ett riktigt ”Loreliikort”, rosa och massor med blommor ;0). Har också gjort ett sånt kort med 9 rutor, det var på en scrapmara och vi skulle höra ett monokromatiskt kort. Det blev också ett rosa, det roligaste var att jag kom 2:à med det kortet ( efter en tjej som brukar sopa banan med de flesta) http://tygbitensscrapp.blogspot.com/2009/05/nya-kort.html

Kommentera

