Får det vara lite fika??

Tiiingeling!

Jag, Cyllan är oootroligt svag för fika-pauser såå att skapa med dessa stämplar från Artic Sisters var en smaskig upplevelse😉

***

 
Jag måste erkänna att kaffe är inte min grej ;-) men stämpeln, kaffetår, jag bjuder kom och fika (nr 157), fick mig att vilja skapa detta kaffeinspirerade kort.

Jag började med att göra en liten distressruta med Antique Linen. Fläckade till det hela genom att trycka med Tea Dye stämpeldynan  på ett akrylblock och spraya vatten så att färgen pärlade sig. Använde ett annat papper först och tog bort de flesta färgdroppar innan jag gjorde samma sak med pappret där jag skapat distressrutan. När allt fått torka ordentligt stämplade jag motivet med Walnut Stain.

På mitt nästa alster, en LO till mitt BOM-album (20x20cm), har jag använt stämpeln: Ska vi fika? (nr 160) som är i 3 delar. Jag gjorde bakgrunden genom att stämplar ”ska vi fika?” med Worn Lipstick och Spiced Marmalade (distress) på den vita cardstocken.

Stämplade  ”ska vi fika?” med svart på en bit vit cardstock och satte i mitten av två blommor som jag vek på mitten för att få en rosa och en orange-del.

En närbild på de 3 stämplarna, ska vi fika?, en rad med olika sorters mat (jag har inte använt hela raden här)  och en ”krumelur” som jag stämplade med i svart istället för att rita en kant runt fotot.

***

Vill du ta chansen och vinna dessa läckra stämplar?? Allt du behöver göra är att lämna en kommentar i detta inlägg. Vinnaren kommer att dras i slutet av den här veckan och presenteras på söndag så ni behöver inte vänta såå länge på att få veta om ni vann😀 (såå glömt inte att hålla ukik då)

 ***

Ett stort tack  Artic Sister för att jag fick chansen att skapa med dessa ”mumsiga” stämplar

Ha det gött!😉 Kraaam C

15 kommentarer

Filed under Artic Sisters, Cyllan/H-zon Design, Kort, Layouter

15 responses to “Får det vara lite fika??

  1. Jag vill jättegärna vara med och vinna🙂 Älskar också fika och kakor!!
    Din layout är jättefin, härliga färger!

  2. Hanna

    Ååh, klart jag tar chansen att vinna dessa stämplar, är en riktig kaffetok. Idén med dubbelvikta blommor snor jag helt fräckt…så fint.

  3. Ohh, vilka fina stämplar! Klart jag vill ta en lott på dessa.🙂

  4. Vilka underbara stämplar!

  5. Mia

    Härlig LO! Fina stämplar var det också😉

  6. Åh vilka fina stämplar! Underbara färger som passar bra till kortet som du stämplat med🙂

  7. Layouten är helt underbar! Härliga färger. Självklart vill jag ta chansen att vinna dessa stämplar.

    /Linn

  8. Lo’n var superfin! Kul när man kan använda stämplar som bakgrubd och inte bara huvudmotiv! Jag är gärna med i utlottningen!
    Kram Cattie

  9. Oj så fint, detta måste jag göra. Har inte distressat förrut men detta måste jag prova. Har en kaffe tokig kompis och detta blir en bra present at ge bort.
    Kram Cecilia från articsisters

  10. Så himla läcker layout! Och jag är en riktig fikamoster så jag skulle såklart bli superglad om jag vann dessa fina stämplar!
    Kramar!

  11. Det klart man vill ha dessa fina stämplar🙂
    Fika tokig som man är😉
    KraM från Jenny en kaffesugen scrappare

  12. vilka fina stämplar dessa tackar man inte nej till!! jag vill gärna vinna=)

  13. Nu går det inte att ta fler lotter – tack för alla häärliga kommentarer😀
    Kraaam C

  14. Pingback: Vinn stämplar från Artic Sister | Cyllans PysselBlogg

Kommentera

