Ett fjärilskort

Hej på er!

Idag visar jag ett litet kort jag gjort i form av en fjäril, vilket var väldigt roligt att göra. Jag såg ett liknande kort på någon amerikansk blogg för inte så länge sedan, just nu minns jag tyvärr inte var. Hur som helst så blev jag sugen på att göra ett eget fjärilskort och gjorde det genom att skriva ut en fjäril med hjälp av datorn och sedan använda utskriften som mall.

Mallen placerade jag på ett dubbelvikt cardstock och jag såg till så att ovansidan av vingarna hamnade lite utanför eftersom jag ville att kortet skulle hålla ihop där. Sedan var det bara att klippa ut och börja dekorera! Jag valde lite senare att limma dit en extra cardstock inuti kortet för att dölja symaskinsömmen på insidan och för att göra kortet lite stabilare, men det är inget man måste göra.

Såhär blev min lilla vårhälsning i form av en fjäril:

Jag kommer absolut göra fler av dessa kort, kan tänka mig en och annan person som skulle bli glada för ett födelsedagskort eller inbjudning i fjärilsform! Testa du med, hur skoj som helst!😀

 

6 kommentarer

Filed under Jånna, Kort

6 responses to “Ett fjärilskort

  1. Vad färgglatt och härligt kort!

  2. roolz

    åh, vilken härlig idé.. kul att göra lite annorlunda former ibland..

  3. Färgglatt och härligt!😀

  4. Jätte vackert kort!

    KRAM SUSY

  5. Har aldrig sett den här sortens kort förut – det blev ju jätteovanligt och snyggt. Ser väldigt stabilt ut, dessutom.

  6. Läckert med alla färger, blir som en liten vårexplosion!😀

Kommentera

