Tittut, sa kycklingen…

Ja, eller nåt sånt i alla fall! För den är så söt, den lilla kycklingen som kikar fram ur ägget! Köpte dessa urläckra tittägg på en mässa nyligen och det här blev den första varianten.

Jag har målat ägget med vit gesso som grund och ovanpå det har jag dragit lite med distress ink (Bundled sage är det som jag använt). Det vita ”trasslet” inuti ägget är helt vanligt vitt skrivarpapper som jag skurit i smala remsor och knöcklat ihop. Mitt i detta trassel har jag satt den söta lilla kycklingen som jag klippt ut från ett ark med just påskbilder. Övriga dekorationer är en stämplad hälsning, en metallfjäril, ett härligt grönt band, en utstansad blomma samt en lila miniros.

Ni missar väl inte månadens tävling där det gäller att just skapa ett påskalster? Mer information hittar du här!

Något annat som ni inte får missa är vårt DT-call!! Fredag 15 april är sista dagen att söka till vårt härliga team och du hittar all information om callet här. ALLA är lika välkomna att söka, både gamla och nya scrappare, så var inte blyga nu!😀

Kram Helén

5 kommentarer

Filed under Alter, Helén, Påskinspiration

5 responses to “Tittut, sa kycklingen…

  1. Helt fantastisk vackert! Jag älskar när jag kan titta, titta igen och fortfarande hitta nya detlajer på ett alster.😀

  2. Åh va sött! Jag undrar var man kan få tag på sådana påskägg ”online”? Mamma skulle älska ett sån’t ägg!!🙂

    *Underbart Helén! KRAM

Kommentera

