Scraplagrets Kit Club – April

Hej!

Idag är det min (Loreleii’s) tur att få blogga. Jag har fått äran att skapa med Scraplagrets aprilkit innehållande en massa godsaker.

Mönsterpapper från Bo Bunny – Back to basics och Graphic 45 – Curtain call, stickers i massor, härliga dekos och perfekt matchade cardstock. Inte de färger jag normalt sett scrappar som mest i, men en underbar utmaning!

 

Först ut är en ask med baksidan av ett av Bo Bunny. Har haft en ask och ”foundation-fötterna” hemma på lur ett tag men inte hittat rätt papper. Men nu var det dags! Svarta spetsen och pappret är från kitet, så även CS i rött.

 

Locket sett från ovan. Här kommer klockvisarna, papper och ”tickets” från ett av mönsterpapperna från Graphic 45 som var med i kitet. Har stämplat runt om och kompletterat med löv i metall samt en gardenia (samma som i kitet men modellen större) från egen gömma.

 

Det var hur mycket unerbara papper som helst och jag har försökt att använda så många jag bara hann med, men några ligger kvar och väntar på projekt. Dessa kommer från Bo Bunny. Fick ihop tre olika mönsterpapper på detta (varav en och annan baksida, gillar baksidor *ler*). Metallblommorna kompletterades med prima rosor i två olika storlekar, två egna tickets (stämplade med texststämpel för titel) och tag. Stickers ”love”, ”adore” och ”Cherish” fanns på stickersarket! Älskar det här kortet på sonen när han skulle vara en riktig tuffing😉 Journaling finns på tagen.

 

En liten närbild på metallblommorna.

 

Nästa LO är dedikerad staden som näst efter Stockholm, ligger närmast mitt hjärta. Paris – åååh Paris! Även här en baksida, dansdamerna från Graphic 45 fick finna sig i att visa upp baksidan som var underbart prickig! Klippte ut Eifeltornet från ett av mönsterpapperna och tillsammans med mina egna (här väldigt suddiga) kort på Eifeltornet i sepia fick de bilda trio i sevärdhet. Även här dold journaling på tag. Stickers och lite dooodlat (tack Pia för att du fick upp ögonen på mig för egendoodlat!).

 

Ursöta små ministickers med minnesvärda ord…

 

Sista Layouten för idag. Ville nyttja en framsida ur detta underbara kit. De var helhärliga men krävande och jag är inte van vid att scrappa i stormönstrat. Valde att skära ut mitten av pappret och använda en del av sidan i dekohörnan. Journaling på tagen och foton i sepia. Metalllövet är mitt eget men resten kommer från kitet.

 

Har aldrig varit mycket för stickers-dekorationer men denna swirl var härlig! :)

Allt papper från kittet. Jag gillar ju dekorationer så jag fyllde på med några från egen hörna. Ett helt underbart kit att jobba med och jag har nog aldrig scrappat så mycket på en och samma dag! Första gången någonsin jag lyckas med tre layouter på mindre än 3 timmar. Det var en riktig boost! Och det behövde jag!🙂 Tack Emma och scraplagret!

Det var allt för den här gången. Nästa gång jag bloggar är vi tillbaka i min basicfärg, rosa🙂 Ett litet kort tänkte jag bjuda på då.

8 kommentarer

Filed under Loreleii, Scraplagret

8 responses to “Scraplagrets Kit Club – April

  1. Gud vilka fina alster du har gjort Loreleii!!! Och så passande med foton från Paris!🙂

  2. Fantastiska layouter! Gillade den sista allra mest! Åhh Paris! Håller med dig!❤

  3. Vilket fantastiskt underbart kit du fått att skapa med. Och vilka fina layouter det blev! Den lilla asken var också fantastiskt söt!
    Kram Peggy

  4. Jätte fina saker du har gjort!

    KRAM SUSY

  5. Mums vad mycket fint du gjort med kitet! Min favorit är ”Forever in my heart”, den är så fräsch med doodlingen till! 100 tack Loreleii🙂 Kram Emma

    • Det är jag som ska tacka för chansen att få skapa med ett av dina underbara kit! Helhäftiga papper och hur mycket som helst att välja mellan. Har fortfarande en hel del papper att jobba med, de kommer dyka upp lite då och då😉 KRAM/ Karin

  6. Helt enkelt underbara layouter!!!🙂

Kommentera

