April Månadstävling – teamets tolkningar 1

Tiingeliing!

Söndag igen och vid det här laget vet ni att det betyder att vi bjuder på häärlig inspiration till månadens tävling. Utmaningen den här månaden är att ALTRA någon på temat PÅSK och du måste använda FJÄDRAR. Mer info om tävlingen hittar ni HÄR

Tävlingen sponsras av Mima´s Scrapbooking

*****

Jag (Roolz) valde att altra ett påskägg, något som var helt nytt för mig, men självklart inte mindre kul för det. Lite kruxigt var det dock att fästa allting, ville ju inte att alla dekorationerna skulle trilla av även om ägget vändes upp och ner, av små giriga barnfingrar..🙂 Så jag har använt mig av vääääldigt många glue-dots, lim och tejp.

Jag täckte ena halvan av ägget med krackeleringsfärg och på andra halvan limmade jag fast ett mönstrat papper. Just det här papperet kommer ifrån magnolia och är ganska tjockt. jag tror dock att det hade varit mycket lättare att limma fast ett tunnare papper, men eftersom jag tokgillade de små påskhararna försökte jag mig på det tjocka papperet ändå.. 😉

  

Ägget dekorerades sen med lite spets, blommor, fjädrar och annat småkrafs jag hade liggandes hemma.. Videkvisten kommer ifrån en plastblomma som jag fick i julklapp.. Rosorna fick även de lite krackeleringsfärg på sig, för att matcha mer med själva ägget.

//Roolz

*****

Glöm inte att skicka in ert bidrag till oss på scrapptorget@gmail.com
Märk mailet Apriltävling – senast den 20 april vill vi ha ditt bidrag

Månadens sponsor: Mima´s Scrapbooking

Ha en fortsatt trevlig söndag önskar jag och resten av teamet
Kraaam C

2 kommentarer

Filed under Alter, Månadstävling, Roolz, Teamets tolkningar

2 responses to “April Månadstävling – teamets tolkningar 1

  1. Pingback: Altrat påskägg… « Roolz's Blog

  2. Åh, det blev jättefint med det söta papperet!🙂

Kommentera

