En altrad anslagstavla…

Idag är det min (Roolz) tur att blogga igen och idag skall jag visa ett litet snabbt tips på en altrad anslagstavla.

Jag började med att skära till en bit korkplatta (som jag tagit ifrån en gammal billig anslagstavla) och montera den på en canvas-tavla (för att få lite djup). Det funkar dock alldeles utmärkt att ha korkplattan fäst på något annat, eller bara som den är. Kanterna täcktes med ett vitt papper och jag monterade fast ett mönstrat papper på framsidan (ovanpå korkplattan alltså). Jag fäste allt med en sorts  transparent akrylfärg, acrylics gel.

Både det mönstrade papperet och kanterna på anslagstavlan färgades in med distressfärger. Papperet är ur serien Parisian anthology ifrån Pink Paislee och har snygga lackade detaljer, som färgen inte fäster på.

//Roolz

5 kommentarer

Filed under Alter, Inspiration, Roolz, Scrapptorget, Tips och idéer

5 responses to “En altrad anslagstavla…

  1. Vilket snygg anslagstavla! Vilken idé, tack!

  2. Sara

    Jättesnyggt! Superbra idé. Skulle behöva en anslagstavla hemma men inte velat slänga upp en sån där ful sak, nu vet jag ju precis hur jag ska göra!😉

  3. Pingback: En altrad anslagstavla.. « Roolz's Blog

  4. Ali

    Mycket finare än alla ”vanliga” trista anslagstavlor man sett.

  5. roolz

    tack.. =) ja, precis så kände jag med, är ju inte allt för kul att ha nån gammal tråkig korkplatta på väggen.. 😉

Kommentera

