.: Never-Ending minialbum :.

Hej, hej…Sophia  här. Igår visade jag upp en LO som jag gjorde i helgen. Idag har jag lovat att visa ett enkelt litet minialbum i modellen ”Never-Ending card”. Jag har gjort det i storlek 15×15 cm och här skulle man ju ha nöjt sig med att göra det som ett litet, men magiskt, kort. Jag ville dock slänga in några små bilder jag hade på mina barn. Det är små indexbilder, som man kan få ibland när man framkallar eller , som i mitt fall, valt att skriva ut i det formatet direkt i min skrivare.

För er, som kanske inte är bekanta med termen Never-ending card, kan jag berätta att det i det stora hela är två lika stora ark ( 15×15 cm ) som delas så att man får 4 lika stora bitar ( 7,5 x 15 cm). Därefter bigas dessa på två ställen…en fjärdel in på varje långsida. Man lägger sen ihop två av dessa bitar lodrätt brevid varandra och fäster med ex gluedots i de fyra ytterhörnen. Lägg sen de resterande två bitarna ovanpå, fast då vågrätt. Nu kan man sen vika upp..och vika upp…och vika upp…och vika upp…och…ja, ni förstår vad namnet Never Ending Card syftar på nu. Och om ni inte förstod mina anvisningar här, så kan ni se fram emot en tutorial inom kort.

Här är min framsida. Jag har valt varma och soliga färger och mönster. Stämplat lite slarvigt med en Tim Holtz-biljettstämpel. Några små stickers och en enkel utstansad retroblomma.

När man sen börjar vika upp den så ser det ut såhär. Den övre fliken är helt uppvikt och den nedre är på god väg att avslöja nästa uppslag…

…som då ser ut såhär. Crea Diem – Skapa dagen…ett mycket bra uttryck. Det är ju i mångt och mycket det vi scrappare gör.

Så viker vi upp nästa lager….

…och hittar detta. Älskar denna fjäril ( som jag hade såå bråttom med att stämpla att den inte tog ordentligt ) ifrån Inkywings….och textstämpeln är just nu en av mina absoluta favoriter!   ” Don´t dream your life – Live your dream”

Så viker vi upp lite till…och avslöjar ett hel-gult uppslag.

Det här är det sista uppslaget..eller baksidan, som jag tycker det känns. Här är det sparsamt dekorerat med några utstansade retroblommor, ett mini-foto och en Tim Holtz-stämpel. Just det här att det är så sparsamt dekorerat gör ju att blicken automatiskt söker sig till fotot.

Om man sen viker upp lite till, så är man tillbaka till där man började. Ett riktigt Never-ending äventyr. Det fascinerar både stora och små…samt är bus-enkelt att göra!

Om du gör ett Never Ending card får du görna lämna en kommentar här så kommer jag och kikar hos dig. Vore såå roligt att se era alster.

Det var allt jag hade att bjuda på idag….men jag är nog snart tillbaka här  =  )

Kram, Sophia

6 kommentarer

Filed under Kort, Kurrebo / Sophia, Minialbum

6 responses to “.: Never-Ending minialbum :.

  1. Den är så fin! Lagom dekorerad!
    Det är ju lite svårt att ha tjocka dekorationer i denna vikning men dina blommor passar ju så bra eftersom de är platta i sej själva!
    Jag blir lite sugen på glass när jag ser den… den har lite ”glassiga” färger!
    Mums helt enkelt!
    Fjärilen är helt perfekt torts att den inte är perfekt stämplad!
    Vajert bruden!

    Camillha

  2. Vilken tuff ”vikning”! Jättefint dekorerad🙂 Ser framemot en tutorial😀

  3. Det ser otroligt invecklat ut!😉

  4. Jätte fint!
    Jag har också gjort ett Never ending card men i 30*30!
    Här är det:
    http://kaffesugenscrappare.blogspot.com/2011/03/never-ending-card.html

    Scrapkram Jenny en kaffesugen scrappare🙂

  5. tack för att du visade detta för mig på Stockholm City Scrap. Jag har en stomme färdig här hemma som ska dekoreras så snart jag är lite piggare (fick en släng av matförgiftning igår)

Kommentera

