.: Timeless :.

Hej, hej…Sophia här. Idag tänkte jag visa er en LO som jag gjorde nu i helgen när jag var iväg på Stockholm City Scrap. Den är gjord till en tävling som Scrap-Perra höll i och det fanns vissa kriterier som måste vara uppfyllda.

Dessa var: 1 Cardstock, 2 mönstrade papper, 3 band eller spetsar, 4 fonter ( handskrift räknas som en ) samt 5 blommor. Jag tolkade det som att ”receptet” skulle följas till punkt och pricka, men fick senare höra att det hade gått att lägga till fler saker om så önskades…

Nå, jag var lite sent ute med att köra igång på den här utmaningen och startade när det var bara drygt 20-25 minuter kvar till inlämning. Men det var bra. Då blev det inte mycket tid över för att vela   ;  )

Här är en närbild på bla fotona. De är fotade i sepia och printade på grå/vit Bazzill cardstock. Därefter har jag chalkat kanterna och en bit in på bilden med chestnut roan fluid chalk. Ger en lite sliten look.

Texten ”Live the life you´ve imagined” är en textstämpel ifrån Tim Holtz som jag gillar skarpt. Om man sen kikar under fotot så ser man pytte-pyttesmå alfabetsstickers. De var ett av dagens fynd på träffen och jag bara älskar dem!

Såhär ser då hela LO´n ut. Jag limmade fast pappret med urtavlan på ett ark med craft cardstock och klippte sen på fri hand ut runtom mönsterpappret för att få samma form. Monterade fotona på små bitar av mönstrat papper ifrån Maja Design…lämnade öppet upptill på ena fotot så att jag sen kunde sticka ner en liten tag med journaling bakom fotot.

Några blommor och band slängdes snabbt på och så avslutade jag med att stämpla dit texten, klistra fast ord-stickers och de pytte-pyttesmå alfabetsstickersen.

Voila! Den blev klart just i rättan tid för att lämnas in till tävlingen. Och hur det gick i tävlingen då….nej, jag vann inte. Det gjorde en annan LO som använt exakt samma sorts mönsterpapper. Och den var sååå vacker! En värdig vinnare.Själv är jag ändå sjukt nöjd med min Lo. Dels för att jag inte gjort speciellt många LO´s det senaste året och dels för att jag faktiskt lyckades få till en på såpass kort tid.

Imorgon tänker jag visa er ett never-ending card med små foton…välkomna tillbaka då.

KRAM, Sophia

 

5 kommentarer

Filed under Kurrebo / Sophia, Layouter

5 responses to “.: Timeless :.

  1. Eva

    Supersnyggt ! Gillar verkligen formen av en klocka och att fotona är i sepia såååååååå snyggt
    kram

  2. Den är helt underbar Sophia!!! Bara älskar det där papperet!

  3. Så snygg layout och jag är imponerad av att det tog så kort tid. Jag var också där, fast på lördagen, synd att vi missade varann :(! Kramar!

  4. Hon födde fram detta alster! Glädje och inspiration bara spred sej över bordet och där satt jag! Mådde jag bra eller mådde jag bra?
    Bra jobbat Sophia!!

  5. Oj vilken tur att du inte gick på lunch innan den skulle lämnas in!!!

    Jag hålle rpå att fila på ett brev…. typ ett CV…

    Hälsningar,

    La Vikinga / Charlotta

Kommentera

