Tavla och presentpåse

Idag är det min (Loreleii’s) tur att inspirera. Som ni nu redan vet har vi haft en intern utmaning på gång sedan februari. Alstret skulle ha varit klart till slutet av februari, men jag hann inte i tid så jag visar upp resultatet nu istället. Utmaningen bestod av att skapa något att hänga på väggen, ett konstverk. Ni har fått se en del underbara canvastavlor här inne sedan dess. Jag hade ingen canvas, men däremot en ram från IKEA som låg och väntade på innhåll. En djup ram med möjlighet till att skapa ett litet ”tittskåp”.

Bakgrunden är akvarellpapper målat med tjocka lager akrylfärg. Jag började med att lägga ett lager beige/vitt och därefter blått och grönt i olika lager. Blötte ner med vatten på pensel och jobbade ihop färgerna för att få mjukare övergångar. Solen är väl inte helt lyckad😉 Men jag är å andra sidan INGEN konstnär! Blandade guld (som här ser mer brungult ut än guld?) med det gula för lysterns skull. Fågeln är en rub-on och texten en clearstamp.

Ville ha något stenliknande runt bänken men blingstenar blev för kantigt. Men i gömmorna fann jag silverglitter som jag doppade översidan av mini Do Dot’s i. Man kan även skymta hur jag monterat stämpelmotiven i ramen. Närmligen med OH-plast som ”stag”.

Motiven är monterade med olika djup för att få mer liv i tavlan.

Jag passar även på att visa upp en liten presentpåse i romantisk stil. Påsen köpte jag färdig och den är enkelt dekorerad i all hast innan vi skulle iväg på födelsedagskalas. Älskar min nya dymo som är användbar till nästan allt!

Mottagaren var ju karl så det fick bli en kille på ena sidan och en tjej (det var ju hon som höll i tårtan!) på andra sidan.

Det var allt för mig idag, nu ska jag gräva ner mig i mönsterpapper, spets och stämplar igen! Ha en trevlig helg!! Hoppas ni får tid till skapande! KRAM!

5 kommentarer

Filed under Inspiration, Loreleii, Scrapptorget

5 responses to “Tavla och presentpåse

  1. Åhhhh wow så himla läckert!! Tittskåpet är bara för sött och påsen likaså!!😀
    Kraaaaaaaam

  2. Underbart läckert! Såå fint du gjort. Stum av beundran. Kram

  3. Men gud så söta alster!!!!

  4. roolz

    nä men guuud asså.. vilken underbar tavla.. =)

  5. SÅ snyggt! Blev väldigt förtjust i tittskåpet.🙂

Kommentera

