Scrappa i svart och vitt

Idag kommer jag (Pia) att visa er en lo som jag gjort helt i svart och vitt. Det är så effektfullt tycker jag och det blir en särskild stämning över en lo som är scrappad med bara dessa färger. Till layouten har jag använt pappersserien ”Meadow Lark” från My Mind´s Eye. Älskar dessa papper.

Det är kul att använda samma foto upprepat på en layout. Det ger både en överaskande effekt samt kan även göra att man förstärker känslan i bilden också.

Fjärilarna är små minichips från Making Memories som jag målat med gesso och sedan inkat med Tim Holtz distress ink pad ”Black Soot”. Flygspåren är doodlade med en svart penna. Jag hoppas att detta ger inspiration för dig i skapandet.

Snart hörs vi igen!

***

5 kommentarer

Filed under Inspiration, Layouter, Pia

5 responses to “Scrappa i svart och vitt

  1. SNYGGT!! Har också tänkt göra en svartvit layout och nu blev jag ännu mer sugen, måste ge mig på´t nångång snart!😀

  2. Underbar LO och foton, Pia🙂

  3. Åh, så snyggt Pia! Du kunde ju ha hakat på Yolis utmaning du med!😉

  4. Pia

    Det var ju det jag blev inspirerad av Helen! Utmaningen från Yoli!

  5. Ja, så himla läckert Pia!! Underbara papper… blev lite sugen på dom faktiskt!! Kanske vägen ut från scrappsvackan dom där!! haha😀
    Kraaaaaaam

Kommentera

