En 12×6 layout

Idag är det min tur (ulrika) att inspirera.

När jag började att scrappa så tänkte jag att formatet 12×6 var helt perfekt så jag köpte på mig album för både stående och liggande format. Det jag inte tänkt på var att foton gärna blir ganska så dominerande på så liten plats så efter några layouts har albumen bara blivit stående tomma. Men nu har jag ju börjat scrappa med mindre bilder som inte tar så stor plats så nu ska mina album fyllas!  Det som är roligt med det här formatet är att man får tänka i nya banor.

Fotot är från Utah i USA, där vi har varit flera gånger. Staten Utah kommer vi alltid tillbaks till då den (enligt vår smak) har världens vackraste natur!  Här sitter min dotter och äter en sandwich framför jailhouse rock i södra utah.

Även om det inte syns så väldigt bra så har jag sytt runt alla kanter för att få lite mer dimension och så har jag använt den gamla dekorationen punchinella som man ofta glömmer bort att man har.

För att mjuka upp alla raka linjer lät jag titeln följa svansen till trollsländan.

Nu hoppas jag att det är någon av läsarna som har blivit inspirerade till att scrappa i ett annat format än 12×12!🙂

2 kommentarer

Filed under Layouter, UlrikaT

2 responses to “En 12×6 layout

  1. roolz

    jättemysig.. jag har också vart riktigt sugen på att scrappa i det formatet.. fast det känns lite svårt.. 😉

  2. Jättesnygg med flera fina detaljer (snöre och text på det, sömmarna mm) och ovanligt format!

Kommentera

