Mars Månadstävling – teamets tolkningar 2

Hej hej!!

Söndag igen och vi bjuder på ännu ett inlägg med teamets tolkningar av vår månadstävling som den här gången har temat: SY (för hand, maskin, ritat) + PASTELLFÄRG. Mer info om tävlingen hittar ni HÄR

Tävlingen sponsras av Apidae Sykompaniet

♥ ♥ ♥

Att skapa ett alster i pastelfärger är verkligen en utmaning för en färgglad person som mig, Cyllan för jag har inte såå många papper i min mapp som passar till det temat😉

…men jag hittade ett par papper som var rätt ljusa. Ritade dit en sömnkant. Blomma är utstansad med Retroblomstans som jag böjde till lite innan jag satte dit en brads. Motivet är från ett set med tre tjejer i hatt från The Greeting Farm.

Kraaam C

♥ ♥ ♥

Det här var verkligen en utmaning helt i min smak och eftersom jag (Roolz) precis har köpt mig en symaskin så blev detta premiärinvigningen för den..  :)  jag använde mig av massor med små spillbitar ifrån Primas serie ”Flights of fancy”, en av mina favvisar.. de limmades fast på en bit cardstock och sedan sydde jag med sicksacksöm runt alla kanterna..

De små fjärilarna är utklippta ur papperen i samma serie och stämpelmotivet kommer ifrån The Greeting Farm.. De små pappersbårderna är stansade med en ”doily lace”-stans ifrån Martha Stewart och infärgde med lite distresser..

//Roolz

♥ ♥ ♥

Med liite starkare rosa än jag egentligen tycker är pastell fick jag ändå ihop en LO. Jag har en väldigt bra symaskin som tyvärr står längs in i klädkammaren och därför aldrig blir använd. Så jag valde att sy för hand😉 Swirls och sicksacksöm blev det sytt. Pappret var välmönstat och rätt krävande så det är minimalt med dekos.

Lycka till med era bidrag!!🙂

♥ ♥ ♥

Pasteller… då tänker jag på alster som man kan se på Melissa Frances blogg och liknande. Jättefina alster, men inte riktigt de färger som jag brukar använda. Hittade ett papper som ändå hade lite pastellfärger i sig och då fick det bli ett kort. Har använt mig av mycket vitt och beige, men pastellrosa går ju igen i både papperet och blommorna.

Symaskinen åkte fram, men oj vad svårt det var att få till de rundade hörnen! Jag är ingen hejare på att sy, så om någon har nåt bra tips för att sy runt så tas det tacksamt emot!

Jag använde mig av alfabetsstickers för själva hälsningen och de har jag satt uppe på en swirl Pink Paislees Artisan Elements. Nyckelhålet är chipboard från Riff Raff design som jag målat med gesso. Den lilla söta nyckeln kommer från Melissa Frances.

Nu ser vi fram emot att få se era pastellfärgade bidrag med sömmar! Lycka till!🙂

Kram Helén

♥ ♥ ♥

Glöm nu inte att skicka in din egen tolkning – senast den 23/3 måste vi ha det i vår mail-box scrapptorget@gmail.com (max 500 pixar i bredd).

Månadens Sponsor: Apidae Sykompaniet

 

Scrappa lungt! önskar jag och övriga teamet denna söndag😀
Kraaaam C

1 kommentar

Filed under Cyllan/H-zon Design, Helén, Kort, Layouter, Loreleii, Månadstävling, Roolz, Teamets tolkningar

One response to “Mars Månadstävling – teamets tolkningar 2

  1. Pingback: Ett litet kort.. « Roolz's Blog

Kommentera

