Clean and simple

Hej på er!

Att ösa på med dekorationer på mina alster är väl inget som jag pysslar med särskilt ofta, jag har liksom inte förmågan att få det att se sådär bra ut som så många andra kan. Istället brukar jag scrappa ganska ”enkelt” och idag bjussar jag på en extra enkel layout med mycket fri yta:

Fotot är en ”testa nya mobilkameran”-bild och är en vardaglig bild utan någon större historia, men ändå en bild som jag ville scrappa eftersom jag tror att även dessa vardagsbilder kan vara roliga att se tillbaka på om några år. Det blev en liten text till bilden, men den valde jag att gömma bakom fotot.

Två närbilder:

Några små spillbitar, en liten biljett och siffror för att ange årtal fick agera dekoration uppe i ena hörnet, men i övrigt finns det inte så mycket mer på layouten och vid just den här layout-tillverkningen tyckte jag att det var så skönt! Det är härligt med layouter som man kan titta på hur länge som helst och hela tiden hitta nya dekorationer att beundra, layouter där det händer mycket. Men ibland tycker jag att det är precis lika skönt med luftiga layouter också som är fina i all enkelhet.

Vilket tycker du är svårast, att ösa på massor av dekorationer på en layout eller att hålla den ”clean and simple”?

 

4 kommentarer

Filed under Jånna, Layouter

4 responses to “Clean and simple

  1. Pia

    Jag tycker som du Jånna! Det är svårt att ösa på en massa dekoratíoner! Jättefin lo!! /Pia

  2. roolz

    ååååh, vad fin.. jag scrappade ganska mkt så förut med.. kände nu att jag verkligen saknat det..

  3. Lilla07an/Maria

    Ja, vad ska jag säga? Det är nog bara att scrolla ner lite här på sidan så ser du vart jag står i det avseendet HA HA HA! KRAMEN till dig och din fina LO! Älskar all FÄRG på dina LOs.
    /M

  4. Jag är precis tvärtom, jag tycker det är jättesvårt att skapa en ”clean & simple” layout! Ser alltid ut som det fattas nåt… Men andra gör det så snyggt, inklusive dig! Och inte behöver det vara speciella foton man scrappar hela tiden, det vardagliga är ju det som är livet liksom!

Kommentera

