Jag fick en utmaning…


Hej!

Yoli har ju utmanat alla oss i teamet på ett eller annat vis och jag fick då verkligen en utmaning – att skapa ett alster i bara svart och vitt! Ni som känner igen min stil vet att svart inte är en vanligt förekommande färg på mina alster, om man inte räknar in svartvita foton förstås! 😉

Men det var bara att hugga i och försöka få ihop någonting, och det blev till slut den här layouten!

Det enda svartvita fotot jag hade kvar hemma, så det fick bli en bild från en examen för några år sen. Hittade faktiskt ett svartvitt papper i mina gömmor, så det åkte fram. Jag har använt vit cardstock som bas och den har jag stansat runt om med en MS-stans. En stor tårtservett fick mjuka upp det hela lite.

Staketet och lyktstolpen är dies från QK. Vita blommor i olika former, lite utstansade svarta blad, vit tyll och en glittrig fjäril från Prima har jag också använt.

Tja, jag fick ju ihop ett alster till slut, trots Yolis kluriga utmaning! Har du också skapat något i bara svart och vitt? Länka gärna till ditt alster här bland kommentarerna, så kommer jag och kikar!😀

Kram,

Helén

4 kommentarer

Filed under Helén, Layouter, Utmaningar

4 responses to “Jag fick en utmaning…

  1. Vilken härlig LO du har gjort!
    Det blir ju så himla snyggt med enbart svart & vitt.
    Hade själv inte testat att göra det förrän jag var med i en utmaning tidigare i år som jag dessutom hade turen att vinna🙂
    Priset var färdiga påsar med material till just svart-vita kort så nu har jag gjort flera stycken. Mitt senaste hittas här:
    http://annelieskort.blogspot.com/2011/03/mitt-kort-fran-lisa-olsis-vinstpase.html
    Ha en bra dag!
    Annelie

  2. Jisses vad läcker den är! Har länge tänkt att scrappa i svart och vitt och nu måste jag bara prova snart. Måste kika igen på din jättefina lo.
    Ha det så bra!

  3. Wow Helén! You ROCK!!
    Vilken superfin och läcker LO! Blir klart impad.
    Blev lite sugen att testa svart/vitt nu….

  4. Pia

    Det blir så snyggt med svart vitt! Jag blev så inspirerad av Yolis utmaning till dig så jag gjorde en jag med, den kommer att visas här den 23dje! /Pia

Kommentera

