En enkel canvas


Hej!

För ett par veckor sedan utmanade Yoli oss i teamet att måla/scrappa en canvas. Jag antog utmaningen och gjorde en tavla jag länge tänkt på men inte tagit itu med.

Det finns många söta ord att använda på en tavla och jag funderade en hel del. ”Älskade barn”  blev det till slut. 

Jag grundmålade med vit akrylfärg som jag applicerade med hjälp av en svamp. Sedan hittade jag en rosa glitterfärg/lim i gömmorna som jag målade på det vita. När det torkat tog jag en bit punchinella och sedan målade jag över den med samma rosa glitterfärg för att få lite rolig effekt på mitten.

Till texten tog jag fram mina gamla foam stamps och en svart stämpeldyna för dem stora bokstäverna. Dem små bokstäverna och hjärtat tillhör ett stämpelalfabete man använder ihop med akrylkloss. Det var verkligen inte lätt att få det jämnt och rakt och det blev det inte heller. Fast jag tycker inte att det gör så mycket. För mig är det kärlek i min lilla tavla😀

Avslutningsvis drog jag på lite mer av den rosa färgen med en pensel lite slarvigt omkring ordet.

En jätterolig utmaning som gett mig lite mersmak. Det blir fler såna här projekt framöver. Har ni gjort några tavlor? Lägg gärna en kommentar så jag kan komma in å kika.

Trevlig helg!

/M

4 kommentarer

Filed under Inspiration, Lilla07an/Maria

4 responses to “En enkel canvas

  1. Åh, vilken söt tavla! Skulle ju passa perfekt ovanför en liten spjälsäng eller nåt🙂

  2. Älskar, älskar, älskar din tavla Maria!
    Såå söt!

  3. sån fin effekt det blev med punchillan. Snyggt!

Kommentera

