En liten fågelholk..

Ja, idag var det då dags för mig (Roolz) att inspirera här igen och idag skall jag visa en liten fågelholk. Det finns massor med mallar på nätet och i tidningar, men jag kommer inte ihåg exakt vart jag hittade min. Jag gjorde en stomme i tjock kartong och limmade fast ett papper ifrån maja design, men jag tror att det går utmärkt att göra holken i ett enda tjockt mönstrat papper. Jag fyllde holken med ett sönderklippt och isärdraget natursnöre, så att det ser lite ut som strån man normalt kan hitta i fågelbon. Den lilla fastlimmade kronan tycker jag är ursöt och passade perfekt till just detta.

Jag dekorerade med lite Prima-blommor metalldelar ifrån Tim Holtz. Alla kanterna är distressade och fulla med glitterlim.🙂

//Roolz

5 kommentarer

Filed under Alter, Inspiration, Roolz

5 responses to “En liten fågelholk..

  1. Åhhh vilken underbar tjejjen!!😀 Så söt liten fågel också!!
    Kraaaaaaaaam

  2. Men gud så söt!! Pippin med kronan är verkligen pricken över i!!

  3. WOW! Så otroligt härlig liten fågelholk!
    Kram/
    Ulrika

  4. roolz

    tack.. =) den var superskoj att göra..

  5. Pingback: fredag.. « Roolz's Blog

Kommentera

