Marstävling!

Ny månad igen och det betyder en ny månadstävling! Den här gången välkomnar vi en ny sponsor här på Scrapptorget, nämligen Apidae/Sykompaniet!  Hos dem hittar du massor av härliga papper, dekorationer och förstås sömnadsmaterial!

♥ ♥ ♥

Den här gången tänkte vi utmana er med en kombinationstävling där du ska SY och använda PASTELL-färger på ditt alster! Det är fritt att skapa vad du vill: layout, kort, altrat, tags/bokmärken eller minialbum men du måste alltså SY – för hand, maskin eller till och med ritade stygn OCH använda PASTELLFÄRGER (ljusgul, ljusgrön, ljusblå, ljusrosa, ljuslila, det finns säkert fler som du kan komma på) det är okay att använda biege/svart/vitt och kraft på ditt alster. Det passar ju alldeles utmärkt så här när våren är på frammarsh!

Har ni frågor, lämna gärna en kommentar här så svarar vi så fort som möjligt!

♥ ♥ ♥

Denna månad är alltså Apidae/Sykompanitet!! som sponsrar tävlingen med ett spännande paket! Skicka era tolkningar, märk mailet med MARStävling, till scrapptorget @ gmail.com senast den 23/3, bilden får vara max 500 pixlar på bredden! Vinnaren kommer röstas fram av designteamet! Det är okay att blogga era alster innan tävlingen är avgjord.

♥ ♥ ♥

Jag satte genast igång och skapade ett påskkort med färgerna för visst är väl pastellerna riktiga påskfärger?!

Härligt ljus aqua, rosa i nyanser, en ljusblå fjäder och söta små kycklingar! Jag ritade små stygn på min tag, ett enkelt sätt att få lite mer detalj.

♥ ♥ ♥

Nu är jag sååå nyfiken på vad ni kommer att hitta på så snabba er att komma igång och skapa i vår kombinationstävling: SY (valfritt – för hand, maskin, ritat) + FÄRG (pastell: ljusgul, ljusblå, ljusrosa, ljusgrön och ljuslila) och var med och tävla om ett härligt kit från APIDAE/SYKOMPANIET! Lycka till!

 

♥ ♥ ♥

 

10 kommentarer

Filed under Månadstävling

10 responses to “Marstävling!

  1. Eva

    Åååå vilket snyggt påskkort, älskar dessa pastellfärger.
    Kram

  2. Mycket fint påskkort.
    Jag har nu gjort ett bidrag som finns i min blogg. Dock inget påskkort.

    Vill ni titta så finns det här:
    http://yvonnesscrapkort.blogspot.com/2011/03/mot-varen-i-paris.html

    Kramar från Yvonne

  3. Pingback: Mars Månadstävling – teamets tolkningar 1 | ScrappTorget

  4. Hej!
    Vilka underbara vår färger vi får använda i den här tävlingen!
    Jag har mailat er mitt bidrag men även bloggat om det!
    Här kommer en direktlänk:
    http://scrapanniis.blogspot.com/2011/03/marstavling-hos-scrapptorget.html

    Kram Anna

  5. Ett mysigt påskkort, jag gillar fjädrarna.

    Jag har gjort ett bidrag i dessa härliga
    pastellfärger, kortet finns i min blogg.
    Ha det gott!
    Lisa

  6. Pingback: Mars Månadstävling – teamets tolkningar 2 | ScrappTorget

  7. Ett helt underbart kort i pastelliga färger!!

  8. Vilket otroligt fint påskkort. Har även jag gjort ett påskkort till tävligen – det kan ni se här:
    http://linnskort.blogspot.com/2011/03/sytt-och-pastellfarger.html

  9. Hej.
    Har mailat mitt bidrag men tyvärr inte lyckats få ner storleken. Hoppas det är ok ändå.
    Här finns mitt bidrag. http://lofquisten.blogspot.com/2011/03/bara-pastell.html

Kommentera

