Mollys Scrapbooking – Pippi på våren

Hej på er!

Den här månaden fick jag, Jånna, chansen att prova på ett färgglatt kit från Mollys Scrapbooking, vilket jag gjorde med glädje! Mars månads kit heter ”Pippi på våren” och  det ser ut som på bilden nedan. Blir du sugen på att skaffa dig ett eget färgglatt kit så finns det fortfarande några platser kvar för prenumeration!

Nu ska ni få se vad jag fick ihop av det här mumsiga kitet och eftersom det blev en hel del layouter får ni vara beredda på ett lååångt inlägg!😉 De mönstrade papprena är dubbelsidiga, så om jag inte skriver annat så ingår det visade pappret i paketet även om den sidan inte syns på bilden ovan. Håll i hatten, nu kör vi:

När jag såg detta fina prickiga papper tänkte jag direkt att jag ville göra en vinterlayout. Det fick bli en relativt enkel men ändå effektfull layout med hjälp av de vackra blommorna och framförallt den fina blå fjädern! Thickers:erna är mina egna, övrigt material är från kitet.

– – –

På denna layout är allt material från kitet, förutom thickers, dymo och det gula pappret. De svarta bokstäverna är stickers som ingår i kitet och jag blev lite kär i de där små hjärtana som fanns med på bokstavsarket, så söta! Pappersremsorna med fjärilar, hjärtan och de tre ”bågarna” är alla utklippta från ett och samma papper, vilket syns på kit-bilden där uppe.

– – –

Vimplarna på denna layout är också urklippta ur samma papper som remsorna på layouten ovan. På denna layout har jag lagt till dymo, röda och gröna bokstäver, wellpapp, två små biljetter och vit cardstock från eget förråd, övrigt är från kitet. Fick inte till någon riktigt bra bild på denna layout tyvärr så den ser  lite konstig ut i färgerna (och olika mellan bilderna) och så ser den sned ut dessutom, haha! Jaja, favoriten på denna layout (för mig) blev i alla fall det fina gröna bling-blinget som jag satte på vänstersidan vid biljetterna och så blomman som tittar fram uppe i vänstra hörnet!

– – –

På denna layout sprayade jag mist på vit cardstock, som en bas till allt det färgglada!🙂 Bokstäverna är från eget förråd (de är dock pimpade med blingstenar från kitet!), resten är från Mollys. Blomman i hörnet på fotot glittrar riktigt mycket, en riktig bling-bling-blomma!

– – –

..och så till sist så har jag ju gjort ett kort också! Eftersom de flesta layouterna är scrappade i storleken A4/letter så blev det ju en hel del bitar över här och var, och här har jag använt samma härliga blåprickiga papper som på första layouten och gjort ett kort av resterna. Jag vet inte om det syns så bra här förresten, men de svarta bokstäverna är faktiskt prickiga de med, så fina!  De gröna bokstäverna är mina egna, övrigt material är hämtat från kitet.

– – –

Ett stort tack till Mollys Scrapbooking för att jag fick chansen att leka loss med detta färgglada kit! Och som sagt för er som är sugna på ett eget kit så finns det några platser kvar för prenumeration, kika in hos Mollys så ser ni där hur ni ska gå till väga.

Nu tackar jag för mig för den här gången, men vi hörs snart igen!

 

8 kommentarer

Filed under Jånna, Layouter, Mollys Scrapbooking

8 responses to “Mollys Scrapbooking – Pippi på våren

  1. Så mycket fint du har gjort, Jånna! Vilket härligt, färgglatt kit!

  2. Loreleii

    Härligt färgsprakande!🙂

  3. Ljuvligt färgglatt och vackert!!🙂

  4. Eva

    Wow, vilka läckra Lo´s, härlig inspiration.
    Kram

  5. Härliga layouter du har gjort av Mollys kit!
    Kram/
    Ulrika

  6. Så snyggt med din blandning av färger, det gillar jag massor!! Och så många snygga dekorationer och tekniker att inspireras av: rivet, mistat, blingat, sytt, streckat… Wow!

  7. Så mycket fint du har skapat av kitet, tack för härlig inspiration! Passar utmärkt eftersom jag självklart prenumererar! Kram

  8. Sååå fint Jånna! Älskar den första LOn. Kram/M

Kommentera

