.:Utmanad…igen!:.

Hej, hej…Sophia här. Härom dagen visade jag upp en scrappad canvastavla som jag hade blivit utmanad av Yoli att göra. Idag har jag ytterligare ett alster att visa upp…även det efter en av Yoli´s utmaningar!

Den här gången blev min utmaning att scrappa en LO i enbart blått, grönt och vitt. Inga övriga färger fick förekomma alls! Jösses! Hon känner visst mig rätt väl…dessa är verkligen inte mina favoritfärger!  =  )

Men skam den som ger sig! Sent igårkväll tog jag mig an uppgiften och här nedan kan ni se resultatet.    =  )

Jag startade med ett grönt cardstock och monterade snabbt dit ett blått mönstrat papper. Kvickt så att jag inte skulle hinna ångra mig och börja vela…Hittade ett foto, som dessutom mötte färgkraven nästan på pricken!

Därefter rotade jag runt efter lite passande dekos och hittade en vit scallop-bård, lite vita blommor, några blå blommor, gröna blad och lite bling.

Bilden på min Isak togs för nästan tre år sedan och jag kommer inte ens ihåg var/när/hur…därför valde jag den enkla, men innerliga, titeln   – Älskad.

När jag sen kikade på lo´n så tyckte jag att den var lite för ”tam” och lite för lite fart i den…så då plockade jag fram en håltång och gick lös på kanterna med den. Tycker att det gav ett lite mer busigt utseende.

Si sådär ja! Det var den utmaningen! Det var riktigt kul…när jag väl kom igång, haha. Men ärligt talat…ibland kan det vara just en sån här sak som får en att kliva ur sin bekvämlighets-zon och testa något nytt.

Hoppas ni får en fin och härlig helg. Själv skall jag till Karlstad på SS-träffen och där sitta och dema i en butiksmonter. Skall bli såå kul! Om du skall dit, så får du gärna komma förbi och säga hej!

Kram, Sophia

2 kommentarer

Filed under Färginspiration, Kurrebo / Sophia, Layouter

2 responses to “.:Utmanad…igen!:.

  1. Ali

    Kul idé med hålen runt kanten!

  2. Superfin layout, du har ju klarat Yolis utmaning helt perfekt!
    Hoppas du har haft det bra på träffen!
    Kram/
    Ulrika

Kommentera

